Менеджмент (IV курс)
Схема розділу
-
Шановні студенти!
Вітаю Вас на сторінці дистанційного курсу
з дисципліни "Менеджмент"!
Тьютор – Іващенко Марина Миколаївна, викладач вищої категорії, викладач-методист.
Контактні дані: mmivashchenko@gmail.com

-

Екзамен відбудеться 09 грудня (віторок) 2025 р.:
1️⃣ о 8:00 для тих, хто складає екзамен офлайн (очно);
2️⃣ о 12:00 для тих, хто складає екзамен дистанційно. З урахуванням воєнного стану в країні та високої ймовірності повітряних тривог у регіоні, вам буде надано ширший діапазон доступності тесту. Тест відкривається: 09 грудня 2025 р. о 12:00. Тест закривається: 09 грудня 2025 р. о 23:00.
👤З метою забезпечення прозорості та достовірності результатів, встановлюється такий порядок проходження ідентифікації:
- Попередня ідентифікація. Буде проводитися 09 грудня 2025 р. з 11:50 до 12:20. Прохання забезпечити стабільний зв'язок та готовність до ідентифікації протягом цього часового проміжку. Документи, підтверджуючі особу для пред'явлення на камеру (студентський квиток, паспорт або інший документ, що посвідчує особу). Посилання для доєднання: https://meet.google.com/mhb-nvmf-gnu
- Обов'язкова фотофіксація. Якщо студент не пройшов попередню ідентифікацію особистості у визначений час (11:50 – 12:20), для підтвердження його присутності та особи в подальшому буде застосована обов'язкова фотофіксація.
🎓 Після успішної ідентифікації здобувач освіти асинхронно працює над екзаменаційним завданням в системі Moodle.
🤝 Будь ласка, не запізнюйтесь! Доєднуйтесь точно об 11:50, щоб вчасно пройти ідентифікацію.
Зверніть увагу!
- Екзамен передбачає 2 (дві) спроби для його проходження. До заліку буде враховано середній результат з обох спроб.
- Час очікування між спробами (таймаут): налаштуваннями системи Moodle встановлено примусовий час очікування між завершенням першої спроби та можливістю розпочати другу спробу. Цей інтервал становить 10 хвилин. Після завершення (або закінчення часу) першої спроби, Вам доведеться зачекати 10 хвилин, перш ніж система надасть доступ до другої спроби. Використовуйте час очікування для аналізу тих питань, які викликали у Вас сумніви, та перегляду відповідного матеріалу.
- Також налаштуваннями LMS Moodle передбачено фотофіксацію (під час складання екзамену робляться знімки з веб-камери). Ті, хто не підтвердив свою особу до 12:20, автоматично підлягають обов'язковій фотофіксації. Це необхідно для мінімізації будь-яких ризиків, пов'язаних із підміною особи. Дякуємо за розуміння!
СУВОРІ ВИМОГИ ДО ВИКОРИСТАННЯ ВЕБ-КАМЕРИ:
- Камера має бути ВВІМКНЕНА та ПРАЦЮВАТИ протягом усього часу складання екзамену.
- Ваше обличчя повинно бути чітко видно у кадрі та повністю освітлене.
АНУЛЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ЕКЗАМЕНУ
Будь-яка з перелічених нижче ситуацій під час процедури автоматичної фотофіксації (для тих, хто не підтвердив свою особу до 12:20) буде розцінюватися як порушення академічної доброчесності та призведе до автоматичного АНУЛЮВАННЯ результатів Вашого екзамену:
- закрита або вимкнена веб-камера.
- розмиті, нечіткі або затемнені фотографії, на яких неможливо ідентифікувати особу.
- відсутність здобувача освіти у кадрі під час фіксації.
-
Екзаменаційний білет складатиметься з двох частин:
- Теоретична частина містить 20 тестових завдань за темами курсу (20 тестових завдань × 2,0 бал./тест = 40,0 балів. Вага в підсумковій оцінці за екзамен становить 80 %.
- Практична частина містить 1 завдання, у якому Вам необхідно назвати повністю прізвище та ім’я вченого, що буде зображений на рисунку, а також коротко описати його основний вклад у розвиток теорії менеджменту (1 завдання × 10,0 бал./завд. = 10,0 балів). У відповіді студент надає текстову відповідь, яка оцінюватиметься викладачем вручну. Вага в підсумковій оцінці за екзамен становить 20 %.
- Початок: 09 грудня з 12 год. 00 хв.
- Завершення: 09 грудня до 23 год. 00 хв.
- Кількість спроб: 2
- Метод оцінювання: середня оцінка
- Обмеження у часі: 45 хвилин.
Шановні студенти, не хвилюйтеся! Як майбутні менеджери візьміть ситуацію під свій контроль, з великим ентузіазмом і впевненістю дайте відповіді на всі запитання і здайте екзамен на «відмінно». Успіхів у досягненні мети!
-

- Тема 1. Вступ до сучасного менеджменту
- Тема 2. Еволюція теорії та практики менеджменту
- Тема 3. Закони, закономірності та принципи менеджменту
- Тема 4. Функціональний склад системи управління
- Тема 5. Організація як об’єкт управління
- Тема 6. Цілі менеджменту організацій
- Тема 7. Управління персоналом
- Тема 8. Управління часом
-

- Сутність категорій «управління» та «менеджмент»
- Менеджмент як вид професійної діяльності
- Управлінські ролі менеджера за Мінцбергом
- Вимоги, які пред’являються до сучасного менеджера
-
- кількість спроб: 2
- метод оцінювання: середня оцінка
- обмеження у часі: 15 хв.
- кількість тестових завдань: 10
-
- Передумови виникнення науки управління
- Класичні теорії менеджменту
- Характеристика інтегрованих підходів до управління
- Особливості американскої моделі менеджменту
- Особливості японської моделі менеджменту
-
- Загальні (основні) функції менеджменту
- Конкретні (спеціальні) функції менеджменту
-

- Основні закони організації
- Організація як система. Життєвий цикл організації
- Спільні характеристики організацій
- Внутрішнє середовище та його складові
- Культурне середовище
- Зовнішнє середовище та його складові
- Міжнародне середовище менеджменту
-

- Концепції системної моделі цілей організації
- Мета. Класифікаційні групи цілей
- Показники, що відображають цілі організації
- Методи встановлення і аналізу цілей залежно від ступеня їх формалізації
- Постановка цілей за допомогою технології SMART
-

- Персонал як об’єкт управління
- Менеджмент персоналу
- Найм, відбір та прийом персоналу
- Адаптація персоналу
- Поняття та види кар’єри
- Етапи та моделі кар’єри
- Оцінка діяльності персоналу
- Атестація
-

- Основні поняття тайм-менеджменту. Правило "6П"
- Методи тайм-менеджменту. Пропорція Парето (20/80), Правило Л.Зайверта (60/20/20), Метод пріоритетного планування АВС (15/20/65)
- Поглиначі часу, прокрастинація
- Управління потоком відвідувачів, техніка їх прийому
-

- Тема 9. Планування як загальна функція менеджменту
- Тема 10. Організація як функція менеджменту
- Тема 11. Мотивація в системі менеджменту
- Тема 12. Контроль в менеджменті
- Тема 13. Система методів менеджменту
-

- Об’єктивна необхідність та сутність планування
- Поняття стратегічного планування
- Процес стратегічного планування
- Типові стратегії за М.Портером
- Конкурентні стратегії за Ф. Котлером
-

Зверніть увагу!
Кількість спроб: 2
Метод оцінювання: краща оцінка
Обмеження у часі: 60 хв.
Кількість тестових завдань: 30
Перш, ніж перейти безпосередньо до тестування, повторіть навчальний матеріал з тем:
- Тема 1. Вступ до сучасного менеджменту
- Тема 2. Еволюція теорії та практики менеджменту
- Тема 3. Закони, закономірності та принципи менеджменту
- Тема 5. Організація як об'єкт управління
- Тема 7. Управління персоналом
- Тема 8. Управління часом
- Тема 9. Планування як загальна функція менеджменту
-

- Сутність організаційної діяльності
- Повноваження, обов’язки, відповідальність
- Централізація та децентралізація управління
- Органіграма. Види організаційних структур
- Принципи ефективної побудови організаційних структур управління
-

- Поняття та основні категорії мотивації
- Підходи до мотивації з погляду змісту потреб (змістовні)
- Процесний підхід в мотивуванні
- Засоби мотиваційного впливу
-

- Сутність, завдання та етапи контролю в організації
- Види управлінського контролю
- Характеристики ефективного контролю. Опір контролю та способи його подолання
- Помилки при оцінці результатів діяльності
- Рекомендації щодо вдосконалення контролю
- Система контрою МАРС
-
- Сутність та класифікація методів менеджменту
- Характеристика економічних методів впливу
- Організаційно-розпорядчі методи менеджменту
- Характеристика соціально-психологічних методів менеджменту
- Значення правових методів в управлінні
- Механізм взаємодії методів, принципів та функцій менеджменту.
-

- Тема 14. Інформація і комунікація у менеджменті
- Тема 15. Прийняття рішень у менеджменті
- Тема 16. Менеджмент груп та команд. Конфлікти в менеджменті
- Тема 17. Керівництво та лідерство
-
- Характеристики інформації
- Класифікація управлінської інформації
- Вимоги, які пред’являються до інформації
- Поняття та основні елементи комунікацій
- Форми комунікацій в організаціях
- Комунікаційні схеми у групах
- Організація комунікаційного процесу
- Перешкоди в комунікаціях
- "П'ять "С" комунікацій" (за Р. Фалмером)
- Мова жестів
-

- Сутність і класифікація управлінських рішень
- Фактори, що впливають на процес прийняття управлінських рішень
- Основні підходи до ухвалення раціонального рішення
- Методи і способи ухвалення управлінських рішень
- Методи творчого пошуку альтернатив
- Форми групового ухвалення рішень
- Переваги і недоліки групового ухвалення рішень
-

- Поняття, причини утворення та види груп і команд
- Характеристики груп та команд
- Стадії розвитку груп та команд
- Природа конфлікту. Конфліктна ситуація та інцидент як передумови виникнення конфлікту
- Характерні ознаки прояву конфлікту
- Види та типи конфліктів
- Типові причини виникнення конфліктів в організації
- Система управління конфліктами в організаціях
- Методи управління конфліктами
- Основні стратегії поведінки в конфлікті
- Основні стратегії поведінки в конфлікті
- Дії керівника в процесі розвитку конфлікту
-
-

- Тема 18. Управління змінами
- Тема 19. Соціально-психологічні аспекти в менеджменті
-

- Організаційні зміни та інновація
- Сутність процесу організаційних змін
- Опір змінам
-

- Соціальне управління. Психологічна специфіка управлінської діяльності
- Соціально-психологічний клімат і його вплив на ефективність діяльності організації
- Динаміка групових процесів
-

- Тема 20. Відповідальність та етика у менеджменті
- Тема 21. Ефективність менеджменту. Комплексне керування якістю
-

- Суть соціальної та юридичної відповідальності у менеджменті
- Етика бізнесу та її роль у розвитку менеджменту
-

- Ефективність менеджменту організації, критерії та методи її оцінювання
- Загальні показники оцінки ефективності управління
- Сутність процесу управління якістю продукції
- Принципи управління якістю Демінга. Цикл PDCA
- Кайдзен: 5 принципів японської моделі управління
- Менеджмент якості TQM
- Класичні та сучасні методи менеджменту якості
-

УВАГА!!!
З метою належної реалізації норм Законів України «Про освіту» та «Про вищу освіту», що стосуються дотримання основних принципів академічної доброчесності, ваші курсові роботи будуть перевірятися на виявлення збігів/ідентичності/схожості в текстах.
До захисту будуть прийматися роботи, в яких оригінальність (унікальність) тексту буде становити не менше 50%!!!
-
Шановні студенти!
Після того, як курсова робота пройшла рецензію і готова до захисту, ви повинні завантажити Веб-посилання на її останню версію у цей модуль.
До захисту будуть допущені лише ті роботи, Веб-посилання на які були завантажені до модулю "Банк курсових робіт".

