Лаб. роб. №1 "Створення таблиць і схеми даних в СУБД Access".
Лабораторна робота №1.
Тема: "Створення таблиць і схеми даних в СУБД Access.".
Мета: отримання практичних навичок створення таблиць бази даних "Бухгалтерський облік матеріалів на складах
Обладнання: IBM-сумісний ПК.
Теоретичні відомості.
Створення нової таблиці.
Для створення таблиці слід перейти на панель елементів "Создание" і обрати піктограму "Конструктор таблиц".
У конструкторі таблиць відкриється вікно, яке надає доступ до чотирьох розділів: "Имя поля", "Тип данных", "Описание", "Свойства поля". "Имя поля" призначене для завдання імені атрибуту. "Тип данных" – дозволяє задати необхідний тип. "Свойства поля" – дозволяє детально налаштувати обране поле. Розділ "Описание" призначений лише для написання текстового коментаря і є необов'язковим для застосування.
Після сформування хоча б одного поля на панелі елементів "Конструктор" стають доступними для використання піктограми "Режим" і "Ключевое поле". Піктограма "Режим" дозволяє швидко змінювати поточний режим таблиці – з режиму "Конструктор" на режим "Таблица", що позволяє заносити дані до таблиці і навпаки.
Для того, щоб зробити поле ключовим, слід в режимі конструктору підвести до нього курсор і застосувати піктограму "Ключевое поле" на панелі елементів "Конструктор".
Розділ "Свойства" надає доступ на вкладку "Общие", де список властивостей змінюється в залежності від типу обраного поля.
Програма виконання роботи.
1) Запустити на виконання СУБД Access і створити нову пусту базу даних з назвою "Матеріали".
2) Створити таблиці з відповідними полями:
Таблиця "Головна" з полями: поле "Номер накладної" (числовий, довге ціле) – зробити ключовим !!!, поле "Код складу" (числове, довге ціле), поле "Код_товару" (числове, довге ціле), поле "Кількість" (числове, довге ціле), поле "Рух_товару" (числове, довге ціле) приймає значення "1", якщо товар приймають і "-1", якщо товар видають, значення "1" і "-1" слід обирати з фіксованого списка, поле "Дата оформлення"(тип дата/час, формат поля – короткий формат дати), поле "Таб_номер_комірника" (числовий, довге ціле).
Таблиця "Товар" з полями: поле "Код_товару" (числове, довге ціле) – зробити ключовим !!!, поле "Назва" (текстове, 50 символів), поле "Вартість за одиницю" (числове, двойное с плаваючою крапкою і з точністю до сотих), поле "Дата_обліку" (тип дата/час, формат поля – короткий формат дати).
Таблиця "Працівники" з полями: поле "Таб_ном" (числове, довге ціле), поле "Прізвище"(текстове, 15 символів), поле Ім'я (текстове, 15 символів), поле "По_батькові" (текстове, 15 символів), поле "Дата_прийому_на_роботу" (тип дата/час, формат поля – короткий формат дати).
Таблиця "Склади" з полями "Код" (числове, довге ціле), "Назва" (текстове, 30 символів)
3) Задати зв'язки між таблицями.
Для встановлення зв'язків між полями таблиць необхідно перейти в меню "Работа з базами данных" і обрати піктограму "Схема даних", через контекстне меню шляхом виклику опції "Добавить таблицу" встановити на поле усі таблиці, після чого шляхом перетягання поля однієї таблиці на поле іншої таблиці задати наступні зв'язки ( БЕЗ підтримки цілісності, яка запрашується в момент створення зв'язку ):
Головна.Код_складу – Склади.Код;
Головна.Код_товару – Товар.Код;
Головна.Таб_н_комірника – Працівники.Таб_ном.
4) Занести по три записи до кожної таблиці-довідника. У таблицю Головна занести 10 записів з використанням кодування, занесеного попередньо до таблиць-довідників.
УВАГА!!! Оформлення протоколу виконується на стандартних листах - перший лист з великою рамочкою, інші листи - з маленькою рамочкою. Послідовність оформлення протоколу наступна:
1. Мета.
1.1. …….
2. Обладнання.
2.1. IBM-сумісний ПК.
3. Програма виконання роботи.
3.1…….. Завдання записати з цієї інструкції.
3.2……………………………………………..
………………………………………………..
4. Обробка результатів.
4.1……...Описати виконання підпунктів пункту 3
4.n … Навести скріншот таблиці Головна в режимі конструктору, де в розділі "Описание" вказати групу і прізвище студента.
5. Висновки.
УВАГА !!!
1) Тема роботи вказується у великій рамочці першого листа.
2) Файл протоколу завантажується у відповідну папку відповідей у системі Moodle.