ЛР№ 9 "Отримання і налаштування звітів засобами СУБД Access"
Лабораторна робота № 9.
Тема: "Отримання і налаштування звітів засобами СУБД Access".
Мета: отримання практичних навичок створення звітів в базі даних СУБД Access.
Обладнання: IBM-сумісний ПК.
Теоретичні відомості.
Теоретичні відомості для даної роботи розглянуті у інструкції до практичного заняття № 9.
Програма виконання роботи.
1) Відкрити базу даних "Облік матеріалів на складах"
2) Відкрити запит "Матеріалів на складах", що був створений у ЛР №2. У випадку, якщо запит було знищено слід його створити з наступними умовами: Створити запит на вибір інформації на основі таблиць "Головна", "Товар" і "Працівники". Шляхом перетягання або подвійного клацання заносимо у бланки запиту поля: "Номер_накладной" (таблиця "Головна"), "Код_складу" (таблиця "Головна"), "Код_товару" (таблиця "Головна"), "Назва" (з таблиці "Товар"), "Кількість"( таблиця "Головна"), , "Вартість_за_одиницю" (з таблиці "Товар"), " Рух_товару" (таблиця "Головна"), "Дата_оформлення" (таблиця "Головна") , " Таб_н_комірника" (з таблиці "Головна").
Задати сортування інформації поля "Код складу" (з таблиці "Товар").
Задати відображення інформації тільки для складу з кодом, який слід задавати під час виконання запиту. Для цього в рядку "Условие отбора" запишемо =[Задайте номер складу]
Задати умову на відображення інформації яка відповідає оформленню товару за певний період часу, що задається з клавіатури під час виконання запиту. Для цього рядок запиту умови слід ввести у рядку "Условие отбора" у квадратних дужках, тобто запишемо умову так >=[Задайте початкову дату оформлення товару] And <=[Задайте кінцеву дату оформлення товару]
Створити обчислювальне поле "На складі зараз на суму" для чого у новому бланку запиту у рядку "Поле" слід написати вираз:
На складі зараз на суму: [Кількість]*[Вартість_за_одиницю]* [Рух_товару]
Після цього для обчислювального поля слід налаштувати точність виведення до копійок. Для цього викликаємо контекстне меню ярлика бланка і вказуємо у властивостях формат – фіксований, а кількість знаків після коми – 2.
3) Створити звіт у наступній послідовності:
3.1. Обираємо меню "Создание" – "Отчеты" – Мастер отчетов .
3.2. Звіти доцільніше створювати на основі запитів, а не таблиць. У якості базової інформації слід обрати запит "Матеріалів на складах" і поля у такий послідовності: "Код_складу", "Код_товару", "Назва товару", "Номер_накладної", " Вартість_за_одиницю ", "Кількість", "Рух_товару", "Дата_оформлення", " На складі зараз на суму".
3.3. Вказуємо рівні групування у послідовності: "Код_складу", "Назва_товару".
3.4. Натисканням кнопки "Итоги" задаємо обчислення функції Sum() для поля "Зарплата", а також обираємо перемикач "Данные и итоги".
3.5. Обираємо макет "Ступенчатый" і завершуємо створення звіту його переглядом.
3.6. Корегуємо назву звіту вказавши групу і прізвище студента, поля "Итоги" змінюємо на "Пітсумки", слово "Sum" на "Сума". УВАГА! Слід змінити відображення слова, а не назву функції Sum() інакше обчислення виконуватися не будуть.
3.7. Слід поміняти місцями рівні групування – спочатку "Назва_товару", а потім "Код_складу", і подивитися на зміни результатів при формування звіту. Для цього в режимі конструктору звіту слід обрати меню "Конструктор" – "Группировка и итоги" – піктограма "Группировка" і зизу на екрані шляхом перетягання поміняти місцями рівні групування.
3.8. Тамож, знизу екрана, виконати дію "Добавить группировку" і вказати поле "Дата_оформлення". Перевірити дію звіта.
Зміст звіту з лабораторної роботи.
1. Мета.
2. Обладнання.
3. Програма виконання роботи.
4. Обробка результатів - покроковий опис дій, перелічених у розділі "Програма виконання роботи". Звіт повинен містити скріншоти об'єктів з зазначенням номеру групи і ПІБ студента, хто виконував роботу.
5. Висновки.
Примітка: Тема роботи і її номер знаходяться у великій рамочці першого листа.