Діловодство
Section outline
-
-
Шановні студенти!
Вітаю Вас на сторінці інтерактивного дистанційного курсу
з дисципліни
"Діловодство"!
Тьютор:
Леміш Наталія Олександрівна,
кандидат історичних наук, доцент
Контактні дані:
natalem@ukr.net
Посилання на заняття в онлайн форматі: https://meet.google.com/gzk-bxtm-rsa
Шкала оцінювання елементів курсу:
-
За 12-бальною системою
За 4-бальною шкалою
% виконання
11
5 (відмінно)
100,0
10
90,0 – 99,9
9
4 (добре)
85,0 – 89,99
8
80,0 – 84,99
7
75,0 – 79,99
6
3 (задовільно)
70,0 – 74,99
5
65,0 – 69,99
4
60,0 – 64,99
3
2 (незадовільно)
40,0 – 59,99
2
20,0 – 39,99
1
0 – 19,99
Оцінка
Рівень
Визначення
5 (відмінно)
високий
Студент глибоко засвоює програмний матеріал, володіє теоретичними знаннями, вміє аналізувати і систематизувати матеріал; визначає порядок особистої навчальної діяльності, самостійно оцінює її результати; застосовує для відповіді не тільки рекомендовану, а й додаткову літературу.
4 (добре)
достатній
Студент виявляє знання основного програмного матеріалу, добре орієнтується в рекомендованій літературі. Однак допускає незначні помилки, які не мають суттєвого впливу на повноту та змістовність відповіді.
3 (задовільно)
середній
Студент не досить повно засвоїв програмний матеріал, поверхово висвітлює теоретичні питання.
2 (незадовільно)
початковий
Студент не засвоїв значної частини програмного матеріалу, допускає грубі фактичні помилки, не володіє нормами українського правопису, має значні труднощі з укладанням документів відповідно до вимог щодо їх оформлення.
Важливою галуззю діяльності суспільства є ділова сфера, яка полягає у встановленні партнерських контактів між закладами, підприємствами, установами, державами, а також у налагоджуванні приватних стосунків між людьми.
Сучасне українське суспільсьво переживає глибокі перетворення в усіх сферах суспільно-політичного життя, що супроводжуються нескінченними політичними реформами та кадровими ротаціями, трансформацією суспільної свідомості, руйнацією старих підходів в управлінні та осмисленням історичного досвіду з метою формування власної державної політики в усіх сферах життєдіяльності суспільства, в тому числі й діловодстві, яке є невід'ємною складовою, що забезпечує документальний супровід усіх політичних, економічних та управлінських процесів.
Документ як основний носій інформації необхідний для стабільної діяльності організації. На основі документів приймаються рішення управлінського, виробничого та господарського характеру.
Кінцевий результат управлінської діяльності як органів державного управління, так і окремих підприємств залежить від багатьох факторів. Не останнє місце серед них займає діловодство, яке дозволяє забезпечити оперативність та гнучкість у прийнятті рішень. Діловодство координує всі етапи роботи: від проектування до контролю за виконанням рішення.
Діловодство — це сфера уміння та навичок роботи з документами які супроводжують діяльність будь-якої організації, і державної, і приватної.
-
Викладено основні поняття й специфіку сучасної організації діловодства як складової
управлінської діяльності. Увагу приділено сучасним вимогам до складання документів із кадрово-контрактних питань, а також довідково-інформаційних, організаційно-розпорядчих, обліково-фінансових, дипломатичних. Розглянуто також специфіку ділового листування й питання щодо організації роботи з документами в сучасних службах діловодства.
-
-
Тема 1. Вступ. Основні поняття і визначення
Зміст та завдання дисципліни, порядок вивчення і зв’язок з іншими дисциплінами спеціального циклу. Понятійно-термінологічний апарат навчальної дисципліни «Діловодство». Історія виникнення документа. Класифікація документів. Функції документів. Законодавчі, нормативні акти, що регулюють діловодство системи органів державної влади і місцевого самоврядування. Види діловодства. Документування управлінської діяльності. Організаційні, розпорядчі, довідково-інформаційні, документи з кадрово-контрактових питань, особово-офіційні, їх види
-
Успішне опрацювання матеріалу лекції забезпечить позитивний результат тестування, будьте уважні, успіхів!
-
-
-
Вимоги до зовнішнього оформлення документів: відповідність паперу, наявність абзаців і недопустимість виправлень. Реквізити документів та їх правильне розташування (оформлення адресування, датування, індексація документів підписів, грифу затвердження та погодження, розміщення ініціалів та печатки, відмітки про виконання документа).
-
Структура документа. Складові частини тексту. Вимоги до оформлення постійних реквізитів. Вимоги до оформлення змінних реквізитів. Рубрикація та нумерація інформативного матеріалу. Додаткові відомості в текстах службових документів (примітки, виноски, додатки). Поняття про грифи, їх склад, розташування та призначення.
-
Тема 4. Призначення та класифікація управлінської документації. Складання й оформлення організаційно-розпорядчих документів
Організаційні документи: статути, положення, інструкції, правила, їх характеристика, види. Вивчення змісту, складових частин, склад та розміщення основних реквізитів. Ознайомлення із змістом та оформленням статуту існуючого підприємства. Правильність оформлення та аналіз організаційних документів.
-
Види довідково-інформаційних документів. їх характеристика. Правила складання та оформлення реквізитів довідково-інформаційних документів: протоколів, актів, пояснювальних та доповідних записок. Ведення службового листування. Види службових листів, вимоги до укладання. Етика ділового листування.
-
Зробити опорний конспект матеріалу
-
Класифікація кадрової документації (організаційні, довідково-інформаційні, розпорядчі, особисті, особові, облікові документи). Поняття трудового договору (контракту), його структура та складання. Ознайомлення з типовими договорами та контрактами. Ознайомлення з особовими листками обліку кадрів, їх складання. Оформлення резюме. Формування особової справи. Ознайомлення з особливостями оформлення трудових книжок, відряджень.
-
Резюме, види резюме. Оформлення резюме.
Завдання: оформити резюме на допомогою онлайн-сервісів і прикріпити в завдання. Основні сервіси подано у вебпосиланнях.
-
Складання й оформлення обліково-фінансових документів. Планування та звітування службової діяльності. Оформлення планів діяльності організації, індивідуального звіту.
-
Виконати тест до лекції
-
Складання й оформлення документів з господарсько-договірної діяльності.
-
Цей тест має обмеження в часі 25 хв. Час почне відраховуватися з моменту, коли ви починаєте вашу спробу, і ви повинні будете закінчити вашу спробу допоки не спливе термін. Ви маєте дві спроби і вибір кращої оцінки. Успіхів!
-
-
Тема 9. Поняття про документообіг. Принципи організації
Приймання й попередній розгляд документів. Вимоги, які ставляться до ведення документообігу. Етапи документообігу. Схеми руху вхідних і вихідних документів. Порядок приймання документів та подальша робота з ними. Облік обсягу документообігу. Індексація та систематизація документів. Суть і форми реєстрації документів. Реєстрація й оформлення вихідних документів.
-
Контроль за виконанням документів та його термінами. Порядок та строки виконання урядової документації. Оброблення і надсилання документів. Первинна обробка та попередній розгляд документів, розгляд документів керівником організації та структурних підрозділів. Здійснення контролю на картках та контрольних картотеках. Умови продовження терміну виконання документів. Етапи постановки документів на контроль.
-
Тема 11. Поняття про номенклатуру справ, вимоги до формування справ
Номенклатура справ, основні вимоги до складання номенклатур. Види номенклатур. Порядок складання та затвердження номенклатури справ підприємства. Поняття про справу та її формування. Обов’язкові вимоги до справ постійного, тимчасового і довготермінового зберігання. Ознайомлення і порядок оформлення змісту номенклатури справ конкретного підприємства. Нумерація документів, затвердження справ.
-
Архівне зберігання документів. Джерела комплектування та склад документів архіву. Вимоги до оформлення справ, що підлягають архівному зберіганню. Складання та оформлення описів справ структурного підрозділу. Передавання справ до архіву установи. Експертиза цінності документів. Етапи проведення експертизи.