Теорія і методика фізичного виховання
Схема розділу
-
-
План
1. Предмет теорії і методики фізичного виховання та її мiсце в системі наукових знань
2. Джерела виникнення і розвитку теорії і методики фізичного виховання
3. Основні поняття теорії і методики фізичного виховання
3.1. Фізична культура
3.2. Фізичний розвиток
3.3. Фізичне виховання
3.4. Спорт
-
-
-
План
1. Система фізичного виховання та її роль у підготовці фахівців у галузі фізичного виховання і спорту.
2. Основи української національної системи фізичного виховання:
2.1. Телеологічні основи.
2.2. Науково-методичні основи.
2.3. Правові, програмні та нормативні основи.
2.4. Організаційні основи.
3. Умови функціонування системи фізичного виховання.
4. Мета системи фізичного виховання в Україні.
5. Основні завдання фізичного виховання.
5.1. Освітні завдання.
5.2. Оздоровчі завдання.
5.3. Виховні завдання.
5.3.1. Інтелектуальний розвиток учнів у процесі фізичного виховання.
5.3.2. Моральне виховання учнів у процесі фізичного виховання.
5.3.3. Виховання волі в процесі занять фізичними вправами.
5.3.4. Фізичне і господарсько-трудове виховання учнів.
5.3.5.Вплив занять фізичними вправами на естетичне виховання учнів.
6. Основні напрями конкретизації завдань у фізичному вихованні.
7. Система фізичного виховання у народній педагогіці та її розвиток у спадщині видатних українських педагогів минулого.
-
-
-
План
1. Фізичні вправи як основний засіб фізичного виховання:
1.1. Фактори, які визначають вплив фізичних вправ на організм учнів.
1.2. Зміст і форма фізичних вправ.
2.1. Загальні поняття про техніку рухових дій.
2.2. Компоненти техніки фізичних вправ.
2.3. Фази виконання фізичних вправ.
3. Характеристики рухів:
3.1. Просторові характеристики.
3.2. Часові характеристики рухів.
3.3. Просторово-часові характеристики.
3.4. Динамічні характеристики.
3.5. Ритмічні характеристики.
4. Основні умови раціональної спортивної техніки.
5. Класифікація фізичних вправ.
6. Природні сили як засіб фізичного виховання.
7. Гігієнічні фактори як засіб фізичного виховання.
-
-
-
План
1. Практичні методи:
1.1. Методи навчання рухових дій.
1.2. Методи вдосконалення та закріплення рухових дій.
1.3. Методи вдосконалення фізичних якостей.
2. Методичнi прийоми вправляння.
3. Метод використання слова.
4. Метод демонстрацiї.
5. Засоби навчання.
6. Вимоги до підбору і використання методів навчання у процесі фізичного виховання.
-
-
-
1. Принцип свідомості та активності:
1.1. Формування стійкого інтересу до мети i завдань занять.
1.2. Самоаналіз дій.
1.3. Виховання творчого ставлення до занять.
2. Принцип наочності.
3. Принцип доступності та iндивiдуалiзацiї.
4. Принцип систематичності.
5. Принцип міцності i прогресування .
-
-
-
План
1. Особливості навчання у фізичному вихованні.
2. Рухові уміння і навички.
3. Механізми формування рухових дій.
4. Структура процесу навчання рухових дій.
4.1. Етап розучування рухової дії.
4.2. Етап засвоєння рухової дії.
4.3. Етап закріплення рухової дії.
5. Організація навчальної діяльності.
5.1. Особистісно-діяльнісний підхід до організації навчального процесу.
5.2. Зовнішня структура навчальної діяльності.
-
-
Тема 7.Навчальні програми з фізичної культури для початкової освіти. Структура та форми організації занять фізичними вправами (4 год.)
-
План
1. Типова освітня програма початкової освіти під керівництвом
О.Я. Савченко: «Фізкультурна освітня галузь».
2. Типова освітня програма початкової освіти під керівництвом
Р.Б. Шияна: «Фізкультурна освітня галузь».
3. Урок – основна форма організації занять фізичними вправами та його побудова.
4. Структура та форми занять фізичними вправами.
-
-
-
План
1. Дослідницька діяльність фахівця з фізичної культури.
2. Педагогічне спостереження.
3. Педагогічний експеримент як метод наукового дослідження.
4. Хронометрування уроку фізичної культури.
5. Визначення навантаження за показниками пульсу.
6. Курсова робота як початковий етап науково-дослідницької діяльності студента
-
-
-
План
- Закономірності розвитку фізичних здібностей.
- Принципи виховання фізичних якостей.
- Фактори впливу на фізичний розвиток.
- Адаптація – основа вдосконалення фізичних якостей.
- Основні складові фізичного виховання та їх взаємозв’язок.
-
-
-
План
1. Загальна характеристика сили як фізичної якості людини.
2. Фактори, що зумовлюють силові можливості людини.
3. Засоби вдосконалення сили.
4. Методика розвитку максимальної сили.
5. Методика розвитку швидкої сили.
6. Методика розвитку вибухової сили.
7. Вікова динаміка природного розвитку сили.
8. Контроль силових можливостей.
9. Профілактика травматизму в процесі силової підготовки.
-
-
-
План
1. Загальна характеристика швидкості як фізичної якості людини.
2. Фактори, що зумовлюють прояв швидкості.
3. Засоби вдосконалення швидкості.
4. Методика вдосконалення швидкості.
5. Вікова динаміка природного розвитку швидкості.
6. Контроль розвитку швидкості та особливості методики її розвитку у школярів.
-
-
-
План
- Поняття спритності у фізичному вихованні.
- Шляхи розвитку спритності.
- Методика розвитку спритності.
- Загальні положення методики розвитку спритності. Елементи новизни.
- Методичні прийоми, що ускладнюють умови виконання.
- Параметри навантаження
-
-
-
План
- Поняття витривалості у фізичному вихованні.
- Види витривалості.
- Втомлюваність та показники витривалості.
- Особливості розвитку загальної та спеціальної витривалості.
- Вибір методики розвитку витривалості в різні періоди підготовки.
- Виховання витривалості і інтенсивність навантаження.
-
-
-
План
- Поняття гнучкості у фізичному вихованні.
- Активна і пасивна гнучкість.
- Методика розвитку гнучкості.
-
-
-
40 питань,50 хвилин, 1 спроба
-
-
-
20 питань , 25 хвилин, 2 спроби
-
-
-
25 питань, 40 хв, 1 спроба
-