СИЛАБУС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

1. Загальна інформація про навчальну дисципліну

Повна назва навчальної дисципліни

Основи тайм-менеджменту

Повна офіційна назва закладу вищої освіти

Сумський державний університет

Повна назва структурного підрозділу

Класичний фаховий коледж Сумського державного університету

Розробник(и)

Іващенко Марина Миколаївна, викладач Класичного фахового коледжу Сумського державного університету

Рівень освіти

Фахова передвища освіта;

НРК України – 5 рівень

Семестр вивчення навчальної дисципліни

16 тижнів протягом 6-го семестру (для нормативного терміну навчання)/ 4-го семестру (для скороченого терміну навчання)

Обсяг навчальної дисципліни

Обсяг навчальної дисципліни становить 3 кредити ЄКТС, 90 годин, з яких 48 годин становить контактна робота з викладачем (36 години лекцій, 10 годин семінарських занять, 2 години практичних занять), 42 години становить самостійна робота

Мова(и) викладання

Українською мовою

2. Місце навчальної дисципліни в освітній програмі

Статус дисципліни

Вибіркова навчальна дисципліна циклу фахової підготовки за освітньою програмою

Передумови для вивчення дисципліни

Необхідні знання з: «Вступ до спеціальності»

Додаткові умови

Відсутні

Обмеження

Обмеження відсутні

3. Мета навчальної дисципліни

Метою навчальної дисципліни є формування у здобувачів освіти знань та навичок щодо організації часу та підвищення власної ефективності в процесі управлінської діяльності.

4. Зміст навчальної дисципліни

Змістовий модуль 1. ТАЙМ-МЕНЕДЖМЕНТ ЯК СИСТЕМА УПРАВЛІННЯ ЧАСОМ

Тема 1. Сутність та роль тайм-менеджменту

Історія та етапи розвитку тайм-менеджменту. Визначення і значення часу. Атрибути часу. Поняття тайм-менеджменту, його види та завдання.

Тема 2. Аналіз витрат робочого часу

Індивідуальний фонд часу та його структура. Часова перспектива. Хронометраж часу. Інвентаризація часу. Біоритміка. Основні фази розвитку працездатності людини. Характеристика хронотипів людини. Поглиначі часу (хронофаги)  й перервники.

Тема 3. Встановлення пріоритетів та опрацювання рішень

Поняття рішення. Причини невдалих рішень, типові помилки. Поняття пріоритету. Критерії пріоритетності. Принцип Парето (80:20). Аналіз АБВ. Матриця Ейзенхауера.

Тема 4. Планування робочого часу

Ефективні інструменти планування робочого часу: щоденник, планувальник, мобільні додатки, техніка Pomodoro, техніка Kanban. Складання планів за допомогою метода Л. Зайверта (60:20:20).

Змістовий модуль 2. ТАЙМ-МЕНЕДЖМЕНТ ЯК ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ДІЯЛЬНОСТІ

Тема 5. Цілевстановлення в системі тайм-менеджменту

Особливості планування цілей. «Дерево цілей». SMART-технологія. Система цінностей особистості. Класифікація цінностей.

Тема 6. Делегування повноважень і тайм-менеджмент

Сутність і зміст делегування повноважень. Причини опору делегуванню повноважень та способи їх подолання.

Тема 7. Заходи проти нераціонального використання часу

Управління потоком відвідувачів, техніка їх прийому. Впорядкування телефонних дзвінків. Організація проведення нарад, зборів, переговорів. Швидкочитання: методи та прийоми.

Тема 8. Самоконтроль і самомотивація

Поняття самомотивації, причини демотивації. Формування звичок. Прокрастинація: види, причини та засоби подолання. Перфекціонізм. Функції та види контролю в самоменеджменті.

Тема 9. Психологічні аспекти в тайм-менеджменті

Самодіагностика особистісних і професійних якостей людини, засоби діагностики. Синдром «вигоряння»: види, причини, ознаки, профілактика.

5. Очікувані результати навчання навчальної дисципліни

Після успішного вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти зможе:

РН 1.

Знати категоріальний апарат, основні принципи, методи, техніки управління часом.

РН 2.

Розуміти принципи і принципи планування часу, визначення власних цілей і розстановки пріоритетів при прийняття якісних управлінських рішень.

РН 3.

Проєктувати міжособистісні, групові та організаційні комунікації; виявляти і аналізувати проблемні області індивідуального «освоєння» часу; розподіляти часові ресурси міжособистісної і професійної взаємодії.

6. Роль навчальної дисципліни у досягненні програмних результатів

Програмні результати навчання не передбачені.

     

7. Види навчальних занять та навчальної діяльності

7.1 Види навчальних занять

Змістовий модуль 1.

ТАЙМ-МЕНЕДЖМЕНТ ЯК СИСТЕМА УПРАВЛІННЯ ЧАСОМ

Тема 1. Сутність та роль тайм-менеджменту

Л 1.

Історія та етапи розвитку тайм-менеджменту. Визначення і значення часу. Атрибути часу.

Л 2.

Поняття тайм-менеджменту, його види та завдання.

СЗ 1.

Тайм-менеджмент: більше часу для себе

Тема 2. Аналіз витрат робочого часу

Л 3.

Індивідуальний фонд часу та його структура. Часова перспектива. Хронометраж часу. Інвентаризація часу.

Л 4.

Біоритміка. Основні фази розвитку працездатності людини. Характеристика хронотипів людини.

Л 5.

Поглиначі часу (хронофаги)  й перервники.

СЗ 2.

Відчуй ритм часу.

Тема 3. Встановлення пріоритетів та опрацювання рішень

Л 6.

Поняття рішення. Причини невдалих рішень, типові помилки. Поняття пріоритету. Критерії пріоритетності.

Л 7.

Принцип Парето (80:20). Аналіз АБВ. Матриця Ейзенхауера.

СЗ 3.

Розстановка пріоритетів: від перевантаження до продуктивності.

Тема 4. Планування робочого часу

Л 8.

Ефективні інструменти планування робочого часу: щоденник, планувальник, мобільні додатки, техніка Pomodoro, техніка Kanban. Складання планів за допомогою метода Л. Зайверта (60:20:20).

СЗ 4.

Час – твій союзник: плануй, досягай, живи.

Змістовий модуль 2.

ТАЙМ-МЕНЕДЖМЕНТ ЯК ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ДІЯЛЬНОСТІ

Тема 5. Цілевстановлення в системі тайм-менеджменту

Л 9.

Особливості планування цілей. «Дерево цілей». SMART-технологія.

Л 10.

Система цінностей особистості. Класифікація цінностей.

ПЗ 1.

Визначення особистої SMART-цілі.

Тема 6. Делегування повноважень і тайм-менеджмент

Л 11.

Сутність і зміст делегування повноважень. Причини опору делегуванню повноважень та способи їх подолання

Тема 7. Заходи проти нераціонального використання часу

Л 12.

Управління потоком відвідувачів, техніка їх прийому. Впорядкування телефонних дзвінків.

Л 13.

Організація проведення нарад, зборів, переговорів.

Л 14.

Швидкочитання: методи та прийоми.

Тема 8. Самоконтроль і самомотивація

Л 15.

Поняття самомотивації, причини демотивації. Формування звичок.

Л 16.

Прокрастинація: види, причини та засоби подолання. Перфекціонізм.

Л 17.

Функції та види контролю в самоменеджменті.

СЗ 6.

Заряджайся дією: самомотивація та тайм-менеджмент.

Тема 9. Психологічні аспекти в тайм-менеджменті

Л 18.

Самодіагностика особистісних і професійних якостей людини, засоби діагностики. Синдром «вигоряння»: види, причини, ознаки, профілактика.

7.2 Види навчальної діяльності 

НД 1.

Підготовка до лекції.

НД 2.

Підготовка до обговорення та/або опитування.

НД 3.

Аналіз власної навчальної діяльності (рефлексія).

НД 4.

Виконання практичних завдань.

8. Методи викладання, навчання

Дисципліна передбачає навчання через:

МН 1.

Акроматичні словесні методи: пояснення, розповідь, лекція, робота з електронним навчальним контентом.

МН 2.

Евристичні (запитальні) словесні методи: бесіда.

МН 3.

Пояснювально-спонукальний метод викладання і частково-пошуковий метод учіння.

МН 4.

Дискусія.

МН 5.

Аналіз історій і ситуацій.

МН 6.

Problem-Based Learning/ метод проблемного викладу.

МН 7.

Context-Based Learning/контекстне навчання.

МН 8.

Smartphone-Lead-in.

МН 9.

Inquiry Based Learning/ навчання за запитом здобувача освіти.

МН 10.

Mobile Learning/ мобільне навчання.

МН 11.

Blended-learning / змішане навчання.

МН 12.

Акроматичні словесні методи: пояснення, розповідь, лекція, робота з електронним навчальним контентом.

При подачі матеріалу використовуються акроматичні словесні методи: пояснення (через словесне тлумачення понять, явищ, слів, термінів), розповідь (образний, динамічний, емоційний виклад інформації про різні явища і події), лекція (надає здобувачам освіти теоретичну основу з основ тайм-менеджменту, що є основою для самостійного навчання), робота з електронним навчальним контентом (через самостійне опрацювання здобувачами освіти тексту, що дає їм змогу глибоко осмислити навчальний матеріал, закріпити його, виявити самостійність у навчанні). Лекції доповнюються семінарськими та практичним заняттями, які надають студентам можливість застосовувати теоретичні знання на практичних прикладах, у т.ч. з використанням евристичних (запитальних) словесних методів (діалогічний метод навчання, за якого викладач із допомогою поставлених питань спонукає здобувачів освіти відтворювати раніше набуті знання, робити самостійні висновки-узагальнення на основі засвоєного фактичного матеріалу). Всебічний розгляд проблемного питання здійснюється на семінарському занятті у вигляді дискусії з метою знаходження їх вирішення не просто шляхом зіставлення думок, а в процесі послідовно-логічного аргументування та контраргументування. Опанування навчальної дисципліни також передбачає використання пояснювально-спонукального методу викладання і частково-пошукового методу учіння, коли викладач частину навчального матеріалу подає в готовому вигляді, іншу частину – через проблемні завдання, а здобувачі освіти засвоюють навчальний матеріал як за допомогою репродуктивного, так і творчого, дослідницького методу. Аналіз історій і ситуацій, коли викладач розповідає здобувачам освіти реальну чи вигадану історію, що є прикладом певного поняття чи теорії, а студенти висловлюють свої думки, оцінюють поведінку і дії, наслідки. PBL (Problem-Based Learning/метод проблемного викладу), при якому лекція стає схожою на діалог, викладання імітує дослідний процес (висуваються спочатку кілька ключових постулатів по темі лекції, виклад вибудовується за принципом самостійного аналізу і узагальнення студентами навчального матеріалу). CBL (Context-Based Learning /контекстне навчання), що дозволяє здобувачі освіти вчитися на досвіді, інтерпретуючи нову інформацію в контексті того, де і коли вона виникає, і пов’язуючи її з тим, що студент вже знає, розуміє її актуальність та значення. Smartphone-Lead-in, при якому ще до того, як розпочинати роботу над новою темою, здобувачам освіти пропонується упродовж тижня за допомогою смартфонів зробити фото та відео на задану тему з їх подальшим обговоренням. IBL (Inquiry Based Learning/ навчання за запитом здобувача освіти) відбувається на основі студентського запиту шляхом вільного вибору теми за програмою курсу. Доступність та персоніфікація навчання забезпечується m-learning з використанням мобільних пристроїв. Навчання через blended-learning з використанням LMS Moodle (dl.ki.sumdu.edu.ua), в межах якого студент здобуває знання як очно, так і самостійно онлайн.

9. Методи та критерії оцінювання

9.1. Критерії оцінювання

Контроль навчальної роботи студента і оцінювання здійснюються за 4-бальною (традиційною) шкалою:

Оцінка

Рівень

Визначення

5 (відмінно)

високий

вільно володіє навчальним матеріалом, в якому легко орієнтується; повне опанування понятійного апарату; демонструє грамотний, логічний виклад відповіді (як в усній, так і в письмовій формі); не вагається при видозміні запитання; висловлює свої думки, робить аргументовані висновки; самостійно знаходить додаткову інформацію та використовує її для реалізації поставлених перед ним завдань; вільно використовує інформаційні технології для поповнення власних знань; може аргументовано обрати раціональний спосіб виконання завдання й оцінити результати власної навчальної і практичної діяльності; виконує завдання, не передбачені навчальною програмою; вільно використовує знання для розв’язання поставлених перед ним завдань

4 (добре)

достатній

достатнє засвоєння навчального матеріалу; володіння понятійним апаратом; орієнтування в вивченому матеріалі; грамотний виклад відповіді, але у змісті і формі відповідей мають місце окремі неточності (похибки) та/або нечіткі формулювання тощо; демонструє самостійне мислення; має стійкі навички виконання поставлених перед ним завдань

3 (задовільно)

середній

рівень знань задовольняє мінімальні критерії оцінювання: володіння навчальним матеріалом поверхово, фрагментарно, на рівні запам’ятовування, відтворення певної частини навчального матеріалу з елементами логічних зв’язків, знання основних понять навчального матеріалу; як правило, відповідь базується на рівні репродуктивного мислення; має елементарні, нестійкі навички виконання завдань

2 (незадовільно)

початковий

має розрізнені, безсистемні знання; не вміє виділяти головне і другорядне; допускається помилок у визначенні понять, перекручує їх зміст, хаотично і невпевнено викладає матеріал, відповідає на запитання, що потребують однослівної відповіді; незнання основних фундаментальних положень; відсутні  навички виконання завдань; як правило, виставляється здобувачу освіти, який не може продовжити навчання без додаткових знань з курсу

9.2 Методи поточного формативного оцінювання

За дисципліною передбачені наступні методи поточного формативного оцінювання: опитування студента на семінарському, практичному заняттях та усні коментарі викладача за його результатами, настанови викладача в процесі підготовки до виконання практичних та тестових завдань, оцінювання поточного тестування.

9.3 Методи підсумкового сумативного оцінювання

Методи оцінювання:

М 1.

Опитування.

М 2.

Тестовий контроль.

М 3.

Практична перевірка.

М 4.

Метод самооцінки.

В особливих ситуаціях робота може бути виконана дистанційно в LMS Moodle в курсі, що перебуває в режимі апробації (https://dl.kfk.sumdu.edu.ua/course/view.php?id=1191).

Форма підсумкового контролю: залік.

10.  Ресурсне забезпечення навчальної дисципліни

10.1 Засоби навчання

ЗН 1.

Мультимедіа.

ЗН 2.

Програмне забезпечення (для підтримки дистанційного навчання, онлайн-опитування).

ЗН 3.

Графічні засоби: схеми, малюнки.

ЗН 4.

Сервіси: Google календар, Google Keep, Trello.

ЗН 5.

Мобільні додатки: Pomodoro Timer; Мої біоритми.

Остання зміна: четвер 14 листопада 2024 03:10 AM