Орієнтовний перелік екзаменаційних питань
Completion requirements
ОРІЄНТОВНИЙ ПЕРЕЛІК ЕКЗАМЕНАЦІЙНИХ ПИТАНЬ
з дисципліни
для здобувачів фахової передвищої освіти
спеціальності 073. Менеджмент
- Класична теорія менеджменту (Ф. Тейлор, А. Файоль, М. Вебер).
- Поняття та зміст функцій менеджменту. Рівні менеджменту.
- Поняття системи в менеджменті. Елементи системи та їх зв’язок.
- Порівняльна характеристика японського і американського менеджменту.
- Сутність і характеристики організацій. Стадії життєвого циклу організацій.
- Зовнішнє середовище організації та його складові.
- Внутрішнє середовище організації та його складові.
- Культура органiзацiї. Суб’єктивні та об’єктивні елементи організаційної культури. Рівні культури.
- Планування як функція менеджменту. Етапи процесу планування.
- «Мета» в управлінні. SMART-технологія цілепокладання.
- Класифікація цілей організації. Концепція системної моделі цілей організації (модель М. Фрідмана «Організація – економічна одиниця», модель К. Дейвіса «Організація – соціальна одиниця»).
- Аналіз можливостей і загроз зовнішнього середовища. PEST-аналіз.
- Аналіз слабких і сильних сторін організації. SWOT-аналіз
- Базові стратегічні альтернативи. Matrix BCG. Стратегії за матрицею BCG (build, hold, harvest, divest).
- Характеристика типових стратегії М. Портера (лідерство за витратами, диференціація, фокусування).
- Поняття «організації» як функції управління. Характеристика складових організаційної діяльності.
- Делегування повноважень. Елементи делегування повноважень. Лінійні, штабні та функціональні повноваження.
- Класи організаційних структур: особливості бюрократичних та адаптивних структур управління.
- Типи бюрократичних структура та їх стисла характеристика.
- Поняття та основні категорії мотивації. Основні положення теорії «ієрархії потреб» А. Маслоу
- Характеристика «теорії потреб» Д. МакКлелланда (види потреб, характеристики робіт, що найкраще мотивують людей з потребами: у владі; в успіху; в приналежності, основні висновки).
- Загальна характеристика «теорії мотиваційної гігієни» Ф. Герцберга (ідея теорії; перелік мотиваційних і гігієнічних факторів, діапазони їх дії; основні висновки).
- Основні положення «теорії очікувань» В. Врума (ідея, на якій ґрунтується теорія; ситуаційні фактори, що враховуються; співвідношення ситуаційних факторів; висновки для практичного використання).
- Основні положення «теорії справедливості» С. Адамса (ідея, на якій ґрунтується теорія; основні складові формування відчуття справедливості/несправедливості; можливі типи реакції на несправедливість; висновки для практичного використання).
- Система контролю МАРС. Помилки у вимірюванні результатів діяльності працівників.
- Сутність процесу ухвалення рішення. Управлінські рішення та їх класифікація. Чинники, що впливають на процес ухвалення управлінського рішення. Умови прийняття рішень.
- Комунікації в управлінні. Модель процесу комунікації.
- Види та форми комунікацій. Комунікаційні бар’єри та методи подолання перешкод до ефективних комунікацій.
- Характеристика основних форм влади та впливу.
- Підхід до лідерства з погляду лідерських рис (конституціональна теорія У. Шелдона).
- Підхід до лідерства з позиції лідерської поведінки. Стилі лідерства на засадах теорії Лайкерта.
- Підхід до лідерства з позиції лідерської поведінки. Основні положення «теорії Х» і «теорії Y» Д. МакГрегора (система уявлень про мотиви виробничої діяльності людей; основні характеристики автократичного та демократичного стилів керування).
- Ситуаційні підходи до лідерства. Характеристика теорії «життєвого циклу» П. Герсі та К. Бланшара (основна ідея моделі; поняття “ступінь зрілості виконавця”; графічна інтерпретація моделі; основні висновки).
- Поняття, причини утворення, види та стадії розвитку груп.
- Природа конфлікту. Характерні ознаки прояву та учасники. Конфліктна ситуація.
- Типові причини виникнення та види конфліктів в організації.
- Управління конфліктними ситуаціями. Способи розв’язання організаційних конфліктів.
- Соціальна відповідальність у менеджменті. Особливості етикету в США, Англії, Німеччині, Японії.
- *Назвіть прізвище вченого, що зображений на рис.1, та його основний вклад у теорію і практику менеджменту:
Last modified: Thursday, 30 November 2023, 10:00 AM