І СИЛАБУС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

1. Загальна інформація про навчальну дисципліну

Повна назва навчальної дисципліни

Будівельне матеріалознавство

Повна офіційна назва закладу вищої освіти

Сумський державний університет

Повна назва структурного підрозділу

Класичний фаховий коледж

Сумського державного університету

Розробник(и)

Грано Наталія Володимирівна, к.т.н; Забіяка Олександр Анатолійович, к.т.н; Косенко Віталій Іванович, к.т.н., викладачі Класичного фахового коледжу Сумського державного університету

Рівень вищої освіти

Початковий рівень (короткий цикл)

НРК України – 5 рівень;

FQ-EHEA – короткий цикл;

QF-LLL – 5 рівень

Семестр вивчення навчальної дисципліни

16 тижнів протягом 2-го семестру

Обсяг навчальної дисципліни

Обсяг навчальної дисципліни становить 5 кредитів ЄКТС, 150 годин, з яких 80 годин становить контактна робота з викладачем (64 години лекцій, 16 годин лабораторних робіт) занять), 70 годин становить самостійна робота

Мова(и) викладання

Українською мовою

2. Місце навчальної дисципліни в освітній програмі

Статус дисципліни

Обов'язкова навчальна дисципліна за спеціальністю

Передумови для вивчення дисципліни

Необхідні знання з: «Вища математика (зі змістовим модулем «Теорія ймовірностей і математична статистика»)»,

«Інформаційні системи і технології в будівництві», «Безпека життєдіяльності та охорона праці»

Додаткові умови

Одночасно мають бути вивчені: «Інженерна геодезія (зі змістовим модулем «Геологія»)», «Будівельні конструкції»

Обмеження

Обмеження відсутні

3. Мета навчальної дисципліни

Метою даної навчальної дисципліни є формування умінь і навичок, які дають змогу робити вірний вибір будівельного матеріалу з урахуванням експлуатаційних умов, передбачати економію витрат на матеріали, зниження маси будівель і споруд; підвищувати ефективність за рахунок одержання матеріалів і виробів з заданими властивостями, використання енергозберігаючих і безвідходних технологій виготовлення будівельних матеріалів.


 

4. Зміст навчальної дисципліни

 

Змістовий модуль 1.

КЛАСИФІКАЦІЯ БУДІВЕЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ І ВИРОБІВ. ВЛАСТИВОСТІ БУДІВЕЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ

Тема 1. Основи будівельного матеріалознавства

Загальні відомості про будівельні матеріали. Досягнення вчених у галузі матеріалознавства. Класифікація будівельних матеріалів. Основні напрямки використання будівельних матеріалів в сучасному будівництві.

Тема 2. Основні властивості будівельних матеріалів

Класифікація основних властивостей будівельних матеріалів. Фізичні властивості будівельних матеріалів. Механічні властивості будівельних матеріалів. Фізико-хімічні, хімічні та технологічні властивості будівельних матеріалів. Визначення середньої густини та насипної щільності будівельних матеріалів.

Змістовий модуль 2.

ПРИРОДНІ МАТЕРІАЛИ

Тема 3. Природні кам’яні матеріали

Загальні відомості та класифікація гірських порід. Породоутворювальні мінерали. Вивержені гірські породи. Осадові гірські породи. Метаморфічні гірські породи. Видобування й обробка природного каменю та матеріали і вироби з нього.

Тема 4. Матеріали та вироби з деревини

Загальні відомості та будова деревини. Основні властивості деревини. Вади деревини. Сушіння деревини. Захист деревини від гниття та займання. Матеріали та вироби з деревини. Визначення вад стовбура та будови деревини.

Змістовий модуль 3.

КЕРАМІЧНІ МАТЕРІАЛИТАВИРОБИ

Тема 5. Керамічні матеріали та вироби

Загальні відомості та класифікація керамічних матеріалів та виробив. Сировинні матеріали. Загальна технологічна схема виготовлення керамічних виробів. Стінові матеріали та вироби. Вироби для зовнішнього та внутрішнього облицювання будівель. Санітарно-технічна кераміка. Вироби спеціального призначення. Визначення водопоглинання цегли. Визначення якості цегли за зовнішнім оглядом.

Змістовий модуль 4.

МІНЕРАЛЬНІ РОЗПЛАВИТАВИРОБИНА ЇХНІЙОСНОВІ І МЕТАЛЕВІ МАТЕРІАЛИ

Тема 6. Скло і вироби з нього

Загальні відомості та сировинні матеріали для скла. Технологія виготовлення скла. Властивості скла. Види скла і вироби з нього. Ситали та шлакоситали.

Тема 7. Металеві матеріали

Загальні відомості та класифікація металів. Виробництво і види чавуну. Виробництво і види сталі. Кольорові метали і їх сплави. Термічна обробка сталі.

Змістовий модуль 5.

НЕОРГАНІЧНІ В’ЯЖУЧИРЕЧОВИНИ

Тема 8. Повітряні в’яжучі

Загальні відомості та класифікація мінеральних в’яжучих речовин. Гіпсові в’яжучи речовини. Визначення строків тужавіння гіпсового тіста. Повітряне будівельне вапно. Магнезіальні в’яжучі речовини. Рідке скло та кислототривкий кварцовий цемент

 Тема 9. Гідравлічні в’яжучі

Гідравлічне вапно та романцемент. Портландцемент та технологія виробництва. Хіміко – мінералогічний склад портландцементного клінкеру. Твердіння портландцементу й формування структури цементного каменю. Властивості портландцементу. Спеціальні види цементу.

Змістовий модуль 6.

БЕТОНИ. БУДІВЕЛЬНІ РОЗЧИНИ. ЗАЛІЗОБЕТОН

Тема 10. Бетони на мінеральних в’яжучих речовинах

Загальні відомості та класифікація бетонів. Матеріали для важких бетонів. Бетонна суміш і добавки до неї. Проектування складу важкого бетону. Властивості важкого бетону. Бетони спеціального призначення. Визначення міцності бетону в конструкціях.

Тема 11. Легкі бетони та будівельні розчини

Загальні відомості та класифікація легких бетонів. Бетоні на пористих заповнювачах. Крупнопористий бетон. Ніздрюваті бетони. Класифікація будівельних розчинів. Властивості та види будівельних розчинів. Визначення рухомості розчину.

Тема 12. Залізобетонні вироби і конструкції

Загальні відомості та класифікація залізобетонних виробів. Арматура та армування залізобетонних виробів. Види залізобетонних виробів. Способи виробництва збірних залізобетонних виробів. Формування та твердіння виробів

Змістовий модуль 7.

ОРГАНІЧНІ В’ЯЖУЧИ РЕЧОВИНИ ТА МАТЕРІАЛИ ЇХ ОСНОВИ

Тема 13. Органічні в’яжучи речовини та матеріали їх основи

Загальні відомості та класифікація органічних в’яжучих речовин. Бітумні в’яжучи речовини та їх властивості. Дьогтеві в’яжучи речовини та їх властивості. Матеріали на основи бітумів та дьогтей.

Змістовий модуль 8.

ПОЛІМЕРНІ МАТЕРІАЛИ ТА ВИРОБИ

Тема 14.Полімерні матеріали та вироби

Загальні відомості та класифікація полімерних матеріалів та виробив. Основні компоненти полімерних матеріалів та виробив. Основні властивості полімерних матеріалів та виробив. Матеріали та вироби на основі полімерів.

Змістовий модуль 9.

ТЕПЛОІЗОЛЯЦІЙНІ МАТЕРІАЛИ

Тема 15. Теплоізоляційні матеріали

Загальні відомості та класифікація теплоізоляційних матеріалів. Органічні теплоізоляційні матеріали. Неорганічні теплоізоляційні матеріали. Матеріали з спучених гірських порід.

Змістовий модуль 10.

ЛАКОФАРБОВІ МАТЕРІАЛИ

Тема 16. Лакофарбові матеріали

Загальні відомості та класифікація лакофарбових матеріалів. Зв’язуючи речовини для лакофарбових складів. Пігменти для лакофарбових складів. Види лакофарбових складів. Визначення в’язкості лакофарбових матеріалів.

 

5. Очікувані результати навчання навчальної дисципліни

 

Після успішного вивчення навчальної дисципліни здобувач вищої освіти зможе:

 

РН 1.

Знати основні напрямки використання будівельних матеріалів в сучасному будівництві. Мати уявлення про наукові досягнення у галузі матеріалознавства. Розбиратися в класифікації основних властивостей будівельних матеріалів. Розуміти різницю між властивостями.

 

РН 2.

Знати і розуміти класифікацію гірських порід залежно від умов утворення. Володіти інформацією щодо використання гірських порід у будівництві. Знати вади стовбура та будови деревини. Вміти забезпечити довговічність деревини. Аналізувати способи сушіння деревини і обирати найбільш вигідний. Знати і вміти розрізняти пиломатеріали. Знати, з якої сировини виготовляють кераміку і як властивості сировини будуть впливати на якість будівельної кераміки. Розуміти фізико-хімічні процеси, які відбуваються при сушінні та випалюванні глин. Знати класифікацію керамічних виробів, їх виготовлення, властивості та застосування.

 

РН 3

Знати номенклатуру матеріалів та виробів на основі скляних розплавів, розуміти їх властивості. Розбиратися в технології виготовлення. Знати основні ефективні метали та сплави,які застосовуються у будівництві. Розуміти вплив температури, умов навантаження, корозії на роботу металу у конструкції.

 

РН 4

Знати і розбиратися в класифікації неорганічних в’яжучих речовин. Розрізняти види та розуміти, коли і як застосовувати. Знати класифікацію бетонів та основні вимоги до бетонних сумішей та бетонів. Володіти знаннями щодо проектування складу бетону. Знати і розуміти технологію бетону. Розбиратися в класифікації та номенклатурі залізобетонних виробів. Знати способи виготовлення збірних залізобетонних елементів. Розуміти спільну роботу складових залізобетонних виробів. Знати класифікацію будівельних розчинів, їх склад та матеріали для них. Розуміти призначення розчинів і залежність складу від призначення. Вміти розрізняти органічні в’яжучі речовини. Знати їх властивості, способи виготовлення та види. Розбиратися у номенклатурі матеріалів виготовлених на основі органічних в’яжучих речовин та розуміти, в яких конструкціях, з якою метою ї як їх застосовувати.

 

РН 5

Знати номенклатуру полімерних матеріалів та виробів,компоненти полімерних матеріалів їх властивості. Вміти класифікувати полімери за виготовленням. Знати види теплоізоляційних матеріалів. Розрізняти особливості будови та властивості матеріалів. Розуміти використання теплоізоляційних матеріалів. Знати види і склад лакофарбових сумішей. Розбиратися у видах пігментів. Розрізняти допоміжні лакофарбові матеріали.

 

РН 6.

Демонструвати вміння визначати середню густину та насипну щільність будівельних матеріалів аналітичними та експериментальними методами. Визначати вади стовбура і будови деревини. Оцінювати якість цегли за зовнішнім оглядом та обміром. Визначати водопоглинання цегли, рухомість розчинової суміші, строки тужавіння гіпсового тіста. Визначати міцність бетону в конструкціях за допомогою еталонного молотка К.П. Кашкарова. Визначати в’язкість лакофарбових складів за допомогою віскозиметра.

 

6. Роль навчальної дисципліни у досягненні програмних результатів

 

Програмні результати, досягнення яких забезпечує навчальна дисципліна:

 

ПРН 3.

Дотримуватись сучасних вимог нормативної документації в галузі будівництва, використовувати та розробляти окремі елементи технічної документації, в тому числі з використанням сучасних інформаційних технологій, виконувати та аналізувати економічні розрахунки та визначати вартість будівельних об’єктів.

 

ПРН 4.

Демонструвати вміння ефективно застосовувати сучасні будівельні матеріали, вироби та конструкції на основі знань про їх технічні характеристики та технологію виготовлення.

 

ПРН 11.

Знати класифікацію та основні властивості і галузь застосування будівельних матеріалів і виробів. Демонструвати здатність розраховувати оптимальний склад будівельних матеріалів, застосовувати інноваційні методи, техніки та технології в галузі будівництва для проведення основних будівельних, експлуатаційних та будівельно-ремонтних заходів на будівлях та спорудах у відповідності до міжнародних стандартів. Знати правила приймання, транспортування, складування та зберігання конструкцій і матеріалів.

 

7. Види навчальних занять та навчальної діяльності

 

7.1 Види навчальних занять

 

Змістовий модуль 1. КЛАСИФІКАЦІЯ БУДІВЕЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ І ВИРОБІВ. ВЛАСТИВОСТІ БУДІВЕЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ

 

Тема 1. Основи будівельного матеріалознавства

 

Л 1.

Загальні відомості по будівельних матеріалах. Досягнення вчених у галузі матеріалознавства. Класифікація будівельних матеріалів. Основні напрямки використання будівельних матеріалів в сучасному будівництві.

 

Тема 2. Основні властивості будівельних матеріалів

 

Л 2.

Класифікація основних властивостей будівельних матеріалів. Фізичні властивості будівельних матеріалів. Механічні властивості будівельних матеріалів.

 

Л 3.

Фізико-хімічні, хімічні та технологічні властивості будівельних матеріалів.

 

ЛР 1.

Визначення середньої густини та насипної щільності будівельних матеріалів.

 

Змістовий модуль 2. ПРИРОДНІ МАТЕРІАЛИ

 

Тема 3. Природні кам’яні матеріали

 

Л 4.

Загальні відомості та класифікація гірських порід. Породоутворювальні мінерали. Вивержені гірські породи. Осадові гірські породи.

 

Л 5.

Метаморфічні гірські породи. Видобування й обробка природного каменю та матеріали і вироби з нього.

 

Тема 4. Матеріали та вироби з деревини

 

Л 6.

Загальні відомості та будова деревини. Основні властивості деревини. Вади деревини.

 

Л 7.

Сушіння деревини. Захист деревини від гниття та займання. Матеріали та вироби з деревини.

 

ЛР 2.

Визначення вад стовбура та будови деревини.

 

Змістовий модуль 3. КЕРАМІЧНІ МАТЕРІАЛИ ТА ВИРОБИ

 

Тема 5. Керамічні матеріали та вироби

 

Л 8.

Загальні відомості та класифікація керамічних матеріалів та виробив. Сировинні матеріали. Загальна технологічна схема виготовлення керамічних виробів.

 

Л 9.

Стінові матеріали та вироби. Вироби для зовнішнього та внутрішнього облицювання будівель. Санітарно-технічна кераміка. Вироби спеціального призначення

 

ЛР 3.

Визначення водопоглинання цегли.

 

ЛР 4.

Визначення якості цегли за зовнішнім оглядом

 

Змістовий модуль 4. МІНЕРАЛЬНІ РОЗПЛАВИ ТА ВИРОБИ НА ЇХНІЙ ОСНОВІ І МЕТАЛЕВІ МАТЕРІАЛИ

 

Тема 6. Скло і вироби з нього

 

Л 10.

Загальні відомості та сировинні матеріали для скла. Технологія виготовлення скла. Властивості скла.

 

Л 11.

Види скла і вироби з нього. Ситали та шлакоситали.

 

Тема 7. Металеві матеріали

 

Л 12.

Загальні відомості та класифікація металів. Виробництво і види чавуну.

 

Л 13.

Виробництво і види стали. Кольорові метали і їх сплави. Термічна обробка стали.

 

Змістовий модуль 5. НЕОРГАНІЧНІ В’ЯЖУЧИ РЕЧОВИНИ

 

Тема 8. Повітряні в’яжучі

 

Л 14.

Загальні відомості та класифікація мінеральних в’яжучих речовин. Гіпсові в’яжучи речовини.

 

Л 15.

Повітряне будівельне вапно. Магнезіальні в’яжучі речовини. Рідке скло та кислототривкий кварцовий цемент

 

ЛР 5.

Визначення строків тужавіння гіпсового тіста.

 

Тема 9. Гідравлічні в’яжучі

 

Л 16.

Гідравлічне вапно та романцемент. Портландцемент та технологія виробництва.

 

Л 17.

Хіміко – мінералогічний склад портландцементного клінкеру. Твердіння портландцементу й формування структури цементного каменю. Властивості портландцементу. Спеціальні види цементу.

 

Змістовий модуль 6. БЕТОНИ. БУДІВЕЛЬНІ РОЗЧИНИ. ЗАЛІЗОБЕТОН

 

Тема 10. Бетони на мінеральних в’яжучих речовинах

 

Л 18.

Загальні відомості та класифікація бетонів. Бетони спеціального призначення.

 

Л 19.

Матеріали для важких бетонів. Проектування складу важкого бетону. Властивості важкого бетону.

 

Л 20.

Бетонна суміш і добавки до неї.

 

ЛР 6.

Визначення міцності бетону в конструкціях.

 

Тема 11. Легкі бетони та будівельні розчини

 

Л 21.

Загальні відомості та класифікація легких бетонів. Бетоні на пористих заповнювачах. Крупнопористий бетон. Ніздрюваті бетони.

 

Л 22.

Класифікація будівельних розчинів. Властивості та види будівельних розчинів.

 

ЛР 7.

Визначення рухомості розчину

 

Тема 12. Залізобетонні вироби і конструкції

 

Л 23.

Загальні відомості та класифікація залізобетонних виробів Види залізобетонних виробів. Способи виробництва збірних залізобетонних виробів.

 

Л 24.

Арматура та армування залізобетонних виробів. Формування та твердіння виробів

 

Змістовий модуль 7. ОРГАНІЧНІ В’ЯЖУЧИ РЕЧОВИНИ ТА МАТЕРІАЛИ  ЇХ ОСНОВИ

 

Тема 13. Органічні в’яжучи речовини та матеріали їх основи

 

Л 25.

Загальні відомості та класифікація органічних в’яжучих речовин. Бітумні в’яжучи речовини та їх властивості.

 

Л 26.

Дьогтеві в’яжучи речовини та їх властивості. Матеріали на основи бітумів та дьогтей.

 

Змістовий модуль 8. ПОЛІМЕРНІ МАТЕРІАЛИ ТА ВИРОБИ

 

Тема 14.Полімерні матеріали та вироби

 

Л 27.

Загальні відомості та класифікація полімерних матеріалів та виробив. Основні компоненти полімерних матеріалів та виробив.

 

Л 28.

Основні властивості полімерних матеріалів та виробив. Матеріали та вироби на основі полімерів.

 

Змістовий модуль 9.

ТЕПЛОІЗОЛЯЦІЙНІ МАТЕРІАЛИ

 

Тема 15. Теплоізоляційні матеріали

 

Л 29.

Загальні відомості та класифікація теплоізоляційних матеріалів. Органічні теплоізоляційні матеріали

 

Л 30.

Неорганічні теплоізоляційні матеріали. Матеріали з спучених гірських порід.

 

Змістовий модуль 10. ЛАКОФАРБОВІ МАТЕРІАЛИ

 

Тема 16. Лакофарбові матеріали

 

Л 31.

Загальні відомості та класифікація лакофарбових матеріалів. Зв’язуючи речовини для лакофарбових складів.

 

Л 32.

Пігменти для лакофарбових складів. Види лакофарбових складів.

 

ЛР 8.

Визначення вꞌязкості лакофарбових матеріалів.

 

7.2 Види навчальної діяльності

 

НД 1.

Підготовка до лекції.

 

НД 2.

Підготовка до обговорення та/або опитування за темами лекційних занять.

 

НД 3.

Тестування в LMS MOODLE.

 

НД 4.

Виконання розрахунків на лабораторних заняттях.

 

8. Методи викладання, навчання

 

Дисципліна передбачає навчання через:

 

МН 1.

Традиційні лекції.

 

МН 2.

Проблемні лекції.

 

МН 3.

Лабораторні роботи.

 

МН 4.

PBL (Problem-Based Learning/метод проблемного викладу).

 

МН 5.

Аналіз та порівняння конкретних об’єктів вивчення.

 

МН 6.

Мобільне навчання (m-learning).

 

МН 7.

Змішане навчання (blended-learning)

 

МН 8.

Crossover-learning (заняття відбуваються в неформальних умовах шляхом відвідування лабораторій будівельних матерів, підприємств створення будівельної продукції).

 

МН 9.

Smartphone-Lead-in (ще до того, як розпочинати роботу над новою темою, пропонуємо студентам упродовж тижня за допомогою смартфонів зробити фото та відео на задану тему).

 

МН 10.

f-learning (Flipped learning/перевернуте навчання).

 

Лекції надають студентам теоретичну основу структури, будови, властивостей будівельних матеріалів що є основою для самостійного навчання здобувачів вищої освіти (РН 1, РН 2, РН 3, РН 4, РН 5). Навчання через створення проблемних ситуацій ще до того, як здобувачі освіти отримають всю необхідну інформацію, що становить для них нове знання, наприклад про спосіб вирішення тієї чи іншої задачі (проблемна лекція). Лекції доповнюються лабораторними роботами, які надають студентам можливість застосовувати теоретичні знання на практичних прикладах (РН 6). На лабораторних заняттях здобувачі освіти під керівництвом викладача проводять натурні та/або імітаційні експерименти з метою практичного підтвердження окремих теоретичних положень навчальної дисципліни. Викладання, що імітує дослідний процес, коли висуваються спочатку кілька ключових постулатів по темі лекції, виклад вибудовується за принципом самостійного аналізу і узагальнення студентами навчального матеріалу (problem-based learning). Гнучкість, доступність та персоніфікація навчання забезпечується m-learning з використанням мобільних пристроїв. Навчання через blended-learning з використанням LMS MOОDLE (http://dl.kfk.sumdu.edu.ua/), в межах якого студент здобуває знання як очно, так і самостійно он-лайн, дозволяє створити комфортне освітнє цифрове середовище та забезпечити індивідуальну траєкторію навчання. Навчання в неформальних умовах шляхом відвідування підприємств, установ, організацій, пов’язує навчальний зміст з проблемами, які мають значення для професійного становлення майбутніх фахівців (crossover-learning). Навчання, що передбачає попередню роботу здобувача освіти ще до того, як розпочинати роботу над новою темою, упродовж тижня за допомогою смартфонів зробити фото та відео на задану тему, з подальшим її обговоренням на заняттях (Smartphone-Lead-in). Навчання, що побудоване таким чином: здобувачі освіти поза аудиторією переглядають відповідні навчальні матеріали, що будуть розглядатися на наступному занятті, самостійно вивчають теоретичний матеріал, а в аудиторії здійснюють його обговорення, виконують практичні завдання (Flipped learning/перевернуте навчання).

 

9. Методи та критерії оцінювання

 

9.1. Критерії оцінювання

 

Шкала оцінювання ECTS

Визначення

Чотирибальна національна шкала оцінювання

Рейтингова бальна шкала оцінювання

А

Відмінне виконання лише з незначною кількістю помилок

5 (відмінно)

90-100

В

Вище середнього рівня з кількома помилками

4 (добре)

82-89

С

В загальному правильна робота з певною кількістю помилок

74-81

D

Непогано, але зі значною кількістю недоліків

3 (задовільно)

64-73

Е

Виконання задовольняє мінімальні критерії

60-63

FX

Можливе повторне складання

2 (незадовільно)

35-59

F

Необхідний повторний курс з навчальної дисципліни

0-34

9.2 Методи поточного формативного оцінювання

За дисципліною передбачені наступні методи поточного формативного оцінювання: опитування студента та усні коментарі викладача за результатами опитування, настанови викладача в процесі підготовки до виконання тестових завдань, оцінювання поточного тестування.

9.3 Методи підсумкового сумативного оцінювання

Методи оцінювання:

М 1.

Опитування.

М 2.

Тестування в LMS MOODLE.

М 3.

Практична перевірка

М 4.

Перевірка виконання лабораторних робіт (виконання, захист, обговорення)

В особливих ситуаціях робота може бути виконана дистанційно в LMS MOODLE (http://dl.kfk.sumdu.edu.ua/):

Протягом семестру:

1. Тестування:

1.1. Тематичні тестування.

1.2. Модульні тестування.

2. Результати лабораторних робіт(виконання, завантаження до «Банку лабораторних робіт» у LMS MOODLE).

Форма підсумкового контролю – екзамен.

10.  Ресурсне забезпечення навчальної дисципліни

10.1 Засоби навчання

ЗН 1.

Мультимедіа

ЗН 2

Плакати

ЗН 3

Зразки будівельних матеріалів та виробів

ЗН 4

Макет дуктилометра для визначення розтяжності бітуму

ЗН 5

Барабан лабораторний БЛ-2 для визначення стиранності та зносостійкості будівельних матеріалів та виробів

ЗН 6

Прес гідравлічний для визначення міцності будівельних матеріалів та виробів на стиск

ЗН 7

Лабораторний змішувач для перемішування сипких матеріалів при приготуванні будівельних сумішей

ЗН 8

Програмне забезпечення (для підтримки дистанційного навчання, онлайн-

опитування)

ЗН 9

Програмне забезпечення (для підтримки дистанційного навчання, онлайн-

опитування)

10.2 Інформаційне та навчально-методичне забезпечення

Основна література

1. Пушкарьова К. К. Матеріалознавство для архітекторів та дизайнерів : навч.посіб. – К. : Ліра, 2018. – 424 с.

2. Казімагомедов І.Е., КостюкТ.О., ДеденьоваО.Б. Конспект лекцій з дисципліни «Будівельне матеріалознавство» (для студентів 2 курсу денної та заочної форм навчання освітньо-кваліфікаційного рівня «Бакалавр» напрямів підготовки «Будівництво», «Гідротехніка», «Теплогазопостачання та вентиляція» «Технології будівельних конструкцій і виробів і матеріалів», «Водопостачання та водовідведення» та «Теплоенергетика») / Казімагомедов І.Е. Костюк Т.О., Деденьова О.Б.; Харк. нац.ун-т будівництва та архітектури – Х.: ХНУБА, 2017. – 139 с.

3. Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з дисципліни: «Будівельне матеріалознавство» для студентів за галуззю знань 19 «Архітектура та будівництво», спеціальності 192 «Будівництво та цивільна інженерія». /Алексєйчук Ж.В. Костопіль БТК НУВГП, 2019 р. – 39 с.

Допоміжна література

1. Кривенко П.В., Пушкарьова К.К., Барановський В.Б., Кочевих М.О., Гасан Ю.Г., Константинівський Б.Я., Ракша В.О. Б 90 Будівельне матеріалознавство: Підручник. — К.: «Видавництво Ліра-К», 2015. — 624 с.

2. Дворкин Л. Й., Лаповська С.Д. Будівельне матеріалознавство. Підручник. – Рівне : НУВГП, 2016. – 448 с.

3. Реакційно-порошкові бетони і матеріали на їх основі : монографія / за редакцією д.т.н., професора Л. Й. Дворкіна. – Рівне : НУВГП, 2020. – 305 c.

4. Будівельне матеріалознавство: конспект лекцій (для студентів денної та заочної форм навчання, рівня підготовки «молодший спеціаліст» за галуззю знань 19 «Архітектура та будівництво», спеціальності: 192 «Будівництво та цивільна інженерія»). / Ж.В. Алексєйчук . −Костопіль: КБТКНУВГП, 2017. − 110 с.

Інформаційні ресурси в Інтернеті

1. Грано Н.В. Будівельне матеріалознавство: [дистанційний курс для студентів спеціальності 192. Будівництво та цивільна інженерія освітньо-професійної програми «Будівництво та експлуатація будівель і споруд»]. URL: https://dl.kfk.sumdu.edu.ua/course/view.php?id=652

2. Українська лабораторія будівельних матеріалів (Ukrainian laboratory of building materials, ULBM) URL: https://ulbm.in.ua/ua/nauchnye-stati

3. Дворкін Л. Й. Будівельне матеріалознавство : навч.- довід. посіб. укр. та англ. мовами / Л. Й. Дворкін. - Рівне : НУВГП, 2017. – 355 с. http://ep3.nuwm.edu.ua/id/eprint/7473

 

 

Остання зміна: середа 1 березня 2023 13:47 PM