Силабус навчальної дисципліни "Маркетинг"
І СИЛАБУС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
1. Загальна інформація про навчальну дисципліну |
|||
Повна назва навчальної дисципліни |
Маркетинг |
||
Повна офіційна назва закладу вищої освіти |
Сумський державний університет |
||
Повна назва структурного підрозділу |
Класичний фаховий коледж Сумського державного університету |
||
Розробник(и) |
Бандурка Людмила Вікторівна, викладач Класичного фахового коледжу Сумського державного університету |
||
Рівень вищої освіти |
Початковий рівень (короткий цикл) НРК України – 5 рівень; FQ-EHEA – короткий цикл; QF-LLL – 5 рівень |
||
Семестр вивчення навчальної дисципліни |
16 тижнів протягом 3/4-го семестру |
||
Обсяг навчальної дисципліни |
Обсяг навчальної дисципліни становить 5 кредитів ЄКТС, 150 годин, з яких 48 годин становить контактна робота з викладачем (32 години лекцій, 16 годин семінарських занять), 102 години становить самостійна робота |
||
Мова(и) викладання |
Українською мовою |
||
2. Місце навчальної дисципліни в освітній програмі |
|||
Статус дисципліни |
Вибіркова навчальна дисципліна циклу фахової підготовки |
||
Передумови для вивчення дисципліни |
Відсутні |
||
Додаткові умови |
Без додаткових умов |
||
Обмеження |
Обмеження відсутні |
||
3. Мета навчальної дисципліни |
|||
Метою навчальної дисципліни є формування у майбутніх фахівців системи поглядів та спеціальних знань у галузі маркетингу, набуття практичних навичок щодо просування товарів та послуг на ринок з урахуванням задоволення потреб споживачів та забезпечення ефективної діяльності організації. |
|||
4. Зміст навчальної дисципліни |
|||
ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 1. СУЧАСНА КОНЦЕПЦІЯ МАРКЕТИНГУ Тема 1. Маркетинг: механізм створення цінностей Визначення маркетингу. Основні поняття маркетингу. Концепції маркетингової діяльності. Основні елементи та види маркетингу. Тема 2. Взаємозв’язок маркетингової та корпоративної стратегій. Рівні стратегій в організаціях. Процес стратегічного маркетингу. Тема 3. Маркетингове середовище Макросередовище. Мікросередовище. Тема 4. Етика і соціальна відповідальність у маркетингу Природа і значення етики маркетингу. Розуміння етичних норм поведінки в маркетингу. Основні етичні проблеми маркетингової діяльності. ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 2. РОЗУМІННЯ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧІВ НА РИНКАХ РІЗНИХ ТИПІВ Тема 5. Поведінка споживача. Процес прийняття рішення про купівлю. Чинники, що впливають на процес прийняття споживачем рішення про купівлю. Тема 6. Поведінка споживачів на ринках організацій Характеристика і обсяг ринку організацій. Процес закупівель організаціями-покупцями. Планування процесу закупівлі для потреб організації. Онлайн-закупівля на ринках організацій. ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 3. ВИЗНАЧЕННЯ МАРКЕТИНГОВИХ МОЖЛИВОСТЕЙ Тема 7. Маркетингові дослідження Значення маркетингових досліджень. Етапи розроблення плану дослідження. Тема 8. Сегментація Навіщо потрібно сегментувати ринки. Етапи сегментації та вибір цільових сегментів ринку. ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 4. ФОРМУВАННЯ КОМПЛЕКСУ МАРКЕТИНГУ Тема 9. Розроблення нових продуктів і послуг Різновиди товарів. Класифікація споживчих товарів і товарів виробничого призначення. Нові товари і причини їх успіхів та невдач. Процес створення нового товару. Тема 10. Управління продуктами Життєвий цикл продукту. Управління життєвим циклом продукту. Використання торговельних марок. Гарантія продукту. Тема 11. Управління послугами Унікальність послуг. Яким чином споживачі купують послуги. Управління маркетингом послуг. Тема 12. Ціноутворення Природа і значення ціни. Цінові стратегії. Характеристика основних етапів ціноутворення. Суть та особливості використання методів ціноутворення. Тема 13. Управління каналами збуту Природа і важливість маркетингових каналів. Структура і організація каналу. Вибір каналу і управління ним. Тема 14. Торгівля як елемент збутової політики підприємства. Цінність торгівлі. Класифікація торговельних організацій. Принципи магазинної торгівлі. Принципи немагазинної торгівлі. Тема 15. Маркетингова політика комунікації Процес комунікації. Складники комплексу просування. Реклама: суть, основні види і завдання. ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 5. ОРГАНІЗАЦІЯ І КОНТРОЛЬ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Тема 16. Організація маркетингу на підприємстві. Контроль маркетингової діяльності Типові організаційні структури маркетингових служб. Основні етапи процесу контролю маркетингової діяльності фірм. |
|||
5. Очікувані результати навчання навчальної дисципліни |
|||
Після успішного вивчення навчальної дисципліни здобувач вищої освіти зможе: |
|||
РН 1. |
Демонструвати знання теорій, методів і функцій маркетингу, сучасних концепцій маркетингу. |
||
РН 2. |
Вміти обирати стратегію позиціонування товару в сегменті та канал розподілу. |
||
РН 3. |
Описувати маркетингове середовища організації та обирати стратегію охоплення цільових сегментів ринку. |
||
РН 4. |
Аналізувати показники конкурентоспроможності товарів й ідентифікувати споживчі переваги товарів. |
||
6. Роль навчальної дисципліни у досягненні програмних результатів |
|||
Програмні результати не передбачені. |
|||
7. Види навчальних занять та навчальної діяльності |
|||
7.1 Види навчальних занять |
|||
Змістовий модуль 1. СУЧАСНА КОНЦЕПЦІЯ МАРКЕТИНГУ |
|||
Тема 1. Маркетинг: механізм створення цінностей |
|||
Л 1. |
Визначення маркетингу. Основні поняття маркетингу. Концепції маркетингової діяльності. Основні елементи та види маркетингу. |
||
СЗ 1. |
Сутність маркетингу і його сучасна концепція. |
||
Тема 2. Взаємозв’язок маркетингової та корпоративної стратегій. |
|||
Л 2. |
Рівні стратегій в організаціях. Процес стратегічного маркетингу. |
||
Тема 3. Маркетингове середовище |
|||
Л 3. |
Макросередовище. Мікросередовище. |
||
Тема 4. Етика і соціальна відповідальність у маркетингу |
|||
Л 4. |
Природа і значення етики маркетингу. Розуміння етичних норм поведінки в маркетингу. Основні етичні проблеми маркетингової діяльності. |
||
СЗ 2. |
Етика і соціальна відповідальність у маркетингу |
||
Змістовий модуль 2. РОЗУМІННЯ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧІВ НА РИНКАХ РІЗНИХ ТИПІВ |
|||
Тема 5. Поведінка споживача |
|||
Л 5. |
Процес прийняття рішення про купівлю. Чинники, що впливають на процес прийняття споживачем рішення про купівлю. |
||
Тема 6. Поведінка споживачів на ринках організацій |
|||
Л 6. |
Характеристика і обсяг ринку організацій. Процес закупівель організаціями-покупцями. Планування процесу закупівлі для потреб організації. Онлайн-закупівля на ринках організацій. |
||
СЗ 3. |
Поведінка споживачів на ринках різних типів. |
||
Змістовий модуль 3. ВИЗНАЧЕННЯ МАРКЕТИНГОВИХ МОЖЛИВОСТЕЙ |
||||||
Тема 7. Маркетингові дослідження |
||||||
Л 7. |
Значення маркетингових досліджень. Етапи розроблення плану дослідження. |
|||||
Тема 8. Сегментація |
||||||
Л 8. |
Сутність та етапи сегментації. Вибір цільових сегментів ринку. |
|||||
СЗ 4. |
Система маркетингових досліджень та інформації |
|||||
Змістовий модуль 4. ФОРМУВАННЯ КОМПЛЕКСУ МАРКЕТИНГУ |
||||||
Тема 9. Розроблення нових продуктів і послуг |
||||||
Л 9. |
Різновиди товарів. Класифікація споживчих товарів і товарів виробничого призначення. Конкурентоспроможність товарів. Нові товари і причини їх успіхів та невдач. Процес створення нового товару. |
|||||
СЗ 5. |
Визначення конкурентоспроможності товарів. |
|||||
Тема 10. Управління продуктами |
||||||
Л 10. |
Життєвий цикл продукту. Управління життєвим циклом продукту. Використання торговельних марок. Гарантія продукту. |
|||||
СЗ 6. |
Аналіз життєвого циклу товару. |
|||||
Тема 11. Управління послугами |
||||||
Л 11. |
Унікальність послуг. Яким чином споживачі купують послуги. Управління маркетингом послуг. |
|||||
Тема 12. Ціноутворення |
||||||
Л 12. |
Природа і значення ціни. Цінові стратегії. Характеристика основних етапів ціноутворення. Суть та особливості використання методів ціноутворення. |
|||||
СЗ 7. |
Маркетингова цінова політика. |
|||||
Тема 13. Управління каналами збуту |
||||||
Л 13. |
Природа і важливість маркетингових каналів. Структура і організація каналу. Вибір каналу і управління ним. |
|||||
Тема 14. Торгівля як елемент збутової політики підприємства |
||||||
Л 14. |
Цінність торгівлі. Класифікація торговельних організацій. Принципи магазинної торгівлі. Принципи немагазинної торгівлі. |
|||||
Тема 15. Маркетингова політика комунікації |
||||||
Л 15. |
Процес комунікації. Складники комплексу просування. Реклама: суть, основні види і завдання. |
|||||
СЗ 8. |
Маркетингова збутова та комунікаційна політика. |
|||||
Змістовий модуль 5. ОРГАНІЗАЦІЯ І КОНТРОЛЬ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ |
||||||
Тема 16. Організація маркетингу на підприємстві. Контроль маркетингової діяльності |
||||||
Л 16. |
Типові організаційні структури маркетингових служб. Основні етапи процесу контролю маркетингової діяльності фірм. |
|||||
7.2 Види навчальної діяльності |
||||||
НД 1. |
Підготовка до лекції. |
|||||
НД 2. |
Підготовка до обговорення та/або опитування за темами семінарського заняття. |
|||||
НД 3. |
Підготовка до тестування. |
|||||
8. Методи викладання, навчання |
||||||
Дисципліна передбачає навчання через: |
||||||
МН 1. |
Інтерактивні лекції. |
|||||
МН 2. |
Проблемні лекції. |
|||||
МН 3. |
Семінарські заняття. |
|||||
МН 4. |
Мобільне навчання (m-learning). |
|||||
МН 5. |
Змішане навчання (blended-learning) |
|||||
Лекції надають студентам теоретичну основу маркетингу, що є основою для самостійного навчання здобувачів вищої освіти (РН 1., РН 2., РН 3., РН 4.). Лекції доповнюються семінарськими заняттями, які надають студентам можливість застосовувати теоретичні знання на практичних прикладах (РН 2., РН 3., РН 4.). Гнучкість, доступність та персоніфікація навчання забезпечується m-learning з використанням мобільних пристроїв. Навчання через blended-learning з використанням LMS MOОDLE (http://dl.kfk.sumdu.edu.ua/), в межах якого студент здобуває знання як очно, так і самостійно он-лайн, дозволяє створити комфортне освітнє цифрове середовище та забезпечити індивідуальну траєкторію навчання. |
||||||
9. Методи та критерії оцінювання |
||||||
9.1. Критерії оцінювання |
||||||
Шкала оцінювання ECTS |
Визначення |
Чотирибальна національна шкала оцінювання |
Рейтингова бальна шкала оцінювання |
|||
А |
Відмінне виконання лише з незначною кількістю помилок |
5 (відмінно) |
90-100 |
|||
В |
Вище середнього рівня з кількома помилками |
4 (добре) |
82-89 |
|||
С |
В загальному правильна робота з певною кількістю помилок |
74-81 |
||||
D |
Непогано, але зі значною кількістю недоліків |
3 (задовільно) |
64-73 |
|||
Е |
Виконання задовольняє мінімальні критерії |
60-63 |
||||
FX |
Можливе повторне складання |
2 (незадовільно) |
35-59 |
|||
F |
Необхідний повторний курс з навчальної дисципліни |
0-34 |
||||
9.2 Методи поточного формативного оцінювання |
||||||
За дисципліною передбачені наступні методи поточного формативного оцінювання: опитування студента на семінарському занятті та усні коментарі викладача за його результатами, настанови викладача в процесі підготовки до виконання тестових завдань, оцінювання поточного тестування. |
||||||
9.3 Методи підсумкового сумативного оцінювання |
||||||
Методи оцінювання: |
||||||
М 1. |
Опитування. |
|||||
М 2. |
Тестування в LMS MOODLE. |
|||||
В особливих ситуаціях робота може бути виконана дистанційно в LMS MOODLE (http://dl.kfk.sumdu.edu.ua/): 1. Тест. Сутність маркетингу та його сучасна концепція. 2. Тест. Етика і соціальна відповідальність у маркетингу 3. Тест. Поведінка споживачів на ринках різних типів. 4. Тест. Система маркетингових досліджень та інформації. 5. Тест. Визначення конкурентоспроможності товарів 6. Тест. Аналіз життєвого циклу товару 7. Тест. Маркетингова цінова політика 8. Тест. Маркетингова політика розподілу та комунікаційна політика 9. Тест. Модульний контроль № 1. 10. Тест. Модульний контроль № 2. |
||||||
Форма підсумкового контролю – залік. |
||||||
10. Ресурсне забезпечення навчальної дисципліни |
||||||
10.1 Засоби навчання |
||||||
ЗН 1. |
Мультимедіа |
|||||
ЗН 2. |
Програмне забезпечення (для підтримки дистанційного навчання, онлайн-опитування) |
|||||
10.2 Інформаційне та навчально-методичне забезпечення |
||||||
Основна література |
|
|||||
Допоміжна література |
|
|||||
Інформаційні ресурси в Інтернеті |
|
|||||