ПІДВИЩЕННЯ СПОРТИВНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ В ОБРАНОМУ ВИДІ СПОРТУ (ФУТБОЛ)

"Підвищення спортивної майстерності в обраному виді спорту (футбол)" (ПСМ) – це навчальна дисципліна, що належить до циклу дисциплін за освітньою програмою. Вона є однією з провідних у професійній підготовці спортсменів, майбутніх тренерів з обраного виду спорту.

Так, сфера діяльності тренера з ігрових видів спорту, має досить широкий діапазон: освітні навчальні заклади, дитячо-юнацькі спортивні школи загальної спрямованості та олімпійського резерву, спортивні клуби і спортивні товариства, команди вищих розрядів.

Мета викладання навчальної дисципліни «ПСМ» полягає в набутті теоретичних знань та практичних умінь та навичок. Вивчення історії розвитку футболу, сучасного стану футболу в світі, в Україні, вивчені офіційних правил гри, організації змагань з футболу, оволодінні техніко-тактичними діями в захисті та нападі, вивчені засобів та методів навчання та удосконалення техніки та тактики гри в футбол. При вивчені дисципліни студенти оволодівають практичними навичками арбітра з футболу та організатора змагань з футболу.

У результаті вивчення курсу ПСМ студенти повинні знати:

 - про футбол як вид спорту і засіб фізичного виховання;

               - засоби і методи розвитку рухових якостей футболістів: сили, швидкості, витривалості, спритності, гнучкості;

- класифікацію тренувальних навантажень;

- контроль і планування тренувальних навантажень на різних етапах річного циклу підготовки;

- періодизацію річного циклу тренування;

 

вміти:

              - прогнозувати бажані результати навчально-тренувального процесу, на основі врахування закономірностей адаптації щодо тренувальних впливів;

- застосовувати ефективні методи навчання руховій дії у відповідності до етапу навчання;

- ставити конкретні завдання щодо досягнення бажаних результатів навчально-тренувального процесу;

- формувати мотивацію до занять фізичними вправами, використовуючи різноманітні засоби і методи фізичного виховання і спорту;

 - визначати рівень фізичного розвитку та фізичної підготовленості спортсменів, їх знань, рухових умінь і навичок в кінці циклу чи етапу занять;

 - визначати параметри тренувальних і змагальних навантажень і зіставляти їх з досягнутими показниками підготовленості спортсменів;

 - порівнювати заплановані і досягнуті результати і, за наявності розбіжностей між ними, вносити корекції в параметри плану і сам процес фізичного виховання, спортивного тренування;

- визначати вікові та індивідуальні особливості спортсменів;

-  порівнювати отримані в результаті контролю дані з нормативними (модельними) і виявляти причини відхилень;

-  визначати оптимальні навантаження під час виконання різних за характером та інтенсивністю фізичних вправ;

-  оцінити динаміку показників фізіологічних функцій, оперативних і кумулятивних ефектів тренувальних навантажень.

Головними формами роботи з навчальної дисципліни є практичні заняття та самостійна робота студентів.