ПСМ як навчальна дисципліна
ПІДВИЩЕННЯ СПОРТИВНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ В ОБРАНОМУ ВИДІ СПОРТУ (ФУТБОЛ)
"Підвищення спортивної майстерності в обраному виді спорту (футбол)" (ПСМ) – це навчальна дисципліна, що належить до циклу дисциплін за освітньою програмою. Вона є однією з провідних у професійній підготовці спортсменів, майбутніх тренерів з обраного виду спорту.
Так, сфера діяльності тренера з ігрових видів спорту, має досить широкий діапазон: освітні навчальні заклади, дитячо-юнацькі спортивні школи загальної спрямованості та олімпійського резерву, спортивні клуби і спортивні товариства, команди вищих розрядів.
Мета викладання навчальної дисципліни «ПСМ» полягає в набутті теоретичних знань та практичних умінь та навичок. Вивчення історії розвитку футболу, сучасного стану футболу в світі, в Україні, вивчені офіційних правил гри, організації змагань з футболу, оволодінні техніко-тактичними діями в захисті та нападі, вивчені засобів та методів навчання та удосконалення техніки та тактики гри в футбол. При вивчені дисципліни студенти оволодівають практичними навичками арбітра з футболу та організатора змагань з футболу.
У результаті вивчення курсу ПСМ студенти повинні знати:
- про футбол як вид спорту і засіб фізичного виховання;
- засоби і методи розвитку рухових якостей футболістів: сили, швидкості, витривалості, спритності, гнучкості;
- класифікацію тренувальних навантажень;
- контроль і планування тренувальних навантажень на різних етапах річного циклу підготовки;
- періодизацію річного циклу тренування;
вміти:
- прогнозувати бажані результати навчально-тренувального процесу, на основі врахування закономірностей адаптації щодо тренувальних впливів;
- застосовувати ефективні методи навчання руховій дії у відповідності до етапу навчання;
- ставити конкретні завдання щодо досягнення бажаних результатів навчально-тренувального процесу;
- формувати мотивацію до занять фізичними вправами, використовуючи різноманітні засоби і методи фізичного виховання і спорту;
- визначати рівень фізичного розвитку та фізичної підготовленості спортсменів, їх знань, рухових умінь і навичок в кінці циклу чи етапу занять;
- визначати параметри тренувальних і змагальних навантажень і зіставляти їх з досягнутими показниками підготовленості спортсменів;
- порівнювати заплановані і досягнуті результати і, за наявності розбіжностей між ними, вносити корекції в параметри плану і сам процес фізичного виховання, спортивного тренування;
- визначати вікові та індивідуальні особливості спортсменів;
- порівнювати отримані в результаті контролю дані з нормативними (модельними) і виявляти причини відхилень;
- визначати оптимальні навантаження під час виконання різних за характером та інтенсивністю фізичних вправ;
- оцінити динаміку показників фізіологічних функцій, оперативних і кумулятивних ефектів тренувальних навантажень.
Головними формами роботи з навчальної дисципліни є практичні заняття та самостійна робота студентів.