Економічний аналіз
Схема розділу
-
ШАНОВНІ СТУДЕНТИ!
Вітаємо вас на сторінці курсу "Економічний аналіз"
"Аналіз — дроблення системи на частини — дає знання,
а синтез — об'єднання елементів у ціле — дає розуміння"
Джозеф О'Коннор,
Іан Макдермотт
("Мистецтво системного мислення.
Необхідні знання про системи та
творчий підхід до вирішення проблем")Мета навчальної дисципліни - формування комплексних знань та практичних навичок щодо системного оцінювання діяльності господарських суб'єктів, виявлення внутрішніх резервів раціонального використання матеріальних, трудових та фінансових ресурсів
Викладач - Щербина Ольга Володимирівна, викладач вищої категоріїКонтактні дані - тел. 098 938 50 04
e-mail: scherb.olga77@gmail.com
-
& Формування підсумкової оцінки:
= Дисципліна викладається протягом двох семестрів (3-го та 4-го).
= Підсумкова оцінка (ДИФ.ЗАЛІК) за 3-й семестр формується як результат послідовного виконання здобувачем освіти навчальних завдань, які передбачені програмою навчальної дисципліни:Оцінка
Відсоток виконаних завдань
«5» - відмінно
90-100%
«4» - добре
74-89%
«3» - задовільно
60-73%
«2» - незадовільно
0-59%
= Розподіл навчального навантаження за окремими видами навчальної діяльності:
= На рівень оцінювання завдань та окремих видів навчальної діяльності впливає повнота відповідей, якість розрахунків, обґрунтованість висновків, правильність тлумачення обліково-економічних явищ і процесів, а також відповідальність, старанність, креативність самого студента.
= Підсумкова оцінка (ЕКЗАМЕН) за 4-й семестр формується як комбінований результат поточної роботи здобувача освіти (60%) та підсумкового екзаменаційного контролю (40%)¦ Дедлайни та перескладання:
= Курс передбачає роботу в колективі. Середовище в аудиторії є шанобливим, дружнім, справедливим, творчим, відкритим до конструктивної критики.
= До закінчення навчального семестру здобувач освіти повинен виконати щонайменше 60% навчальних завдань, щоб отримати позитивну оцінку. Студент має право на індивідуальну траєкторію навчання: самостійно обирає зручний для себе темп та час виконання завдань.
= Перескладання незадовільних оцінок має відбутися до закінчення навчального семестру.
Академічна доброчесність:
=Очікується, що письмові роботи студентів будуть їх оригінальними дослідженнями чи міркуваннями. Неприпустимими є:
§ Списування;
§ Обман;
§ Фабрикація;
§ Фальсифікація;
§ Хабарництво;
§ Необ’єктивне оцінювання;
§ Плагіат;
§ Самоплагіат.
= Допускається використання авторських текстів інших осіб, статистичної та іншої запозиченої інформації за умови посилання на першоджерело та відповідне оформлення:
1. Пряме цитування – це включення оригінального авторського тексту без жодних змін.
= Сама цитата виділяється лапками («….»).
= В квадратних дужках зазначається номер джерела у списку літератури та номер сторінки, на якій в оригіналі розміщений уривок.
Приклад: Авторський колектив Г. С. Калда, Ю. С. Соколан та К. А. Паршенко для соціально-економічної оцінки пропонують під «умовами праці» розуміти «сукупність взаємопов’язаних виробничих, санітарно-гігієнічних, психофізіологічних, естетичних та соціальних факторів конкретної праці, обумовлених рівнем розвитку продуктивних сил суспільства, які визначають стан виробничого середовища та впливають на здоров’я і працездатність людини» [35, с.57].
34. Кадієвська А.С. Забезпечення кадрової безпеки при наймі персоналу. Молодіжний економічний вісник ХНЕУ ім. С. Кузнеця. 2018. № 4. С. 85-88. URL: https://www.hneu.edu.ua/wp-content/uploads/2019/04/MV-04-2018.pdf
35. Калда Г.С., Соколан Ю.С., Паршенко К.А. Соціально-економічні основи охорони праці: навч. посібник. Хмельницький: ХНУ. 2017. 149 с. URL: https://msn.khnu.km.ua/pluginfile.php/519602/mod_resource/content/1/Соц-екон.ООП%20модульне.pdf
36. Калина А.В., Калініна С.П., Лук’яненко Н.Д. Менеджмент продуктивності: навч. посіб. Київ: МАУП. 2004. 232 с.
2. Непряме цитування – це виклад думок, ідей автора своїми словами, використовуючи перефразування та узагальнення.
= Текст не виділяється лапками.
= В квадратних дужках вказується номер джерела у списку літератури та номер сторінки з нього, на якій в оригіналі розміщений уривок.
Приклад: На думку Л. П. Амелічевої, до базових компонентів гідної праці можна віднести: 1) соціальний захист (забезпечення); 2) повна, продуктивна і справедлива зайнятість громадян; 3) трудові права і заборона дискримінації; 4) соціальний діалог між найманим працівником і роботодавцем [5, с. 105].
……………………
4. Авраменко А.В. Принципи захисту персональних даних працівників. Актуальні проблеми держава і права. 2019. №82. С.3-9. URL: http://www.apdp.in.ua/v82/3.pdf.
5. Амелічева Л.П. Теоретичні та аксіологічні засади правового регулювання гідної праці сучасних умовах державотворення: Монографія. Вінниця: ТОВ «Твори», 2020. 360 с. URL: https://r.donnu.edu.ua/bitstream/123456789/1116/1/Амелічева.pdf.
6. Грищук М.В. Основи охорони праці: Підручник. Київ: Кондор. 2005. 240 с.
= При виявленні ознак академічної недоброчесності, здобувачі освіти притягуються до різних форм відповідальності відповідно до Положення про академічну доброчесність (https://kpt.sumdu.edu.ua/attachments/article/1006/Положення/Polozhennya_pro_akademіchnu_dobrochesnіst'_u_VSP_KFK_SumDU.pdf).
-
-
-
-
Структура завдання:
= тестові завдання - 20 тестів * 0,8 бал = 16 балів
= задачі - 1 задача * 4 бала = 4 бали (задача має закінчитися висновком)
Разом: 20 балів
Кількість дозволених спроб - 2 (на другу спробу доцільно заходити, якщо є підозра, що перша геть невдала)
Оцінка - середня. -
1. Зміст і завдання аналізу виробничої діяльності підприємств
2. Аналіз обсягів виробництва продукції
3. Аналіз асортименту і структури випуску продукції
4. Аналіз ритмічності виробництва
5. Аналіз реалізації продукції
6. Аналіз якості реалізованої продукції
7. Аналіз резервів збільшення обсягів виробництва і реалізації продукції -
1. Значення, завдання й об'єкти аналізу витрат і собівартості.
2. Аналіз загальної суми витрат.
3. Аналіз витрат на 1 грн. товарної продукції.
4. Аналіз витрат за центрами відповідальності.
5. Аналіз собівартості окремих виробів.
6. Аналіз виконання плану собівартості товарної продукції за статтями калькуляції
-
1. Завдання і джерела для аналізу персоналу.
2. Аналіз забезпеченості підприємства персоналом.
3. Аналіз використання робочого часу.
4. Аналіз продуктивності праці.
5. Аналіз ефективності використання персоналу підприємства.
6. Аналіз витрат на оплату праці.
8. Резерви підвищення продуктивності праці та скорочення витрат на оплату праці.
-
-
-
Час на виконання - 60 хвілин
Кількість дозволених спроб - 2
Оцінка - середня
-
-
-
-
1. Завдання та інформаційна база економічного аналізу прибутковості підприємства.
2. Аналіз динаміки та складу фінансових результатів підприємства.
3. Аналіз фінансових результатів від основної операційної діяльності.
4. Аналіз розподілу та використання прибутку.
-
-
Підготуйте коротку доповідь, користуючись науковою статтею:
Федорусь Ю.В. Підвищення ефективності промислових підприємств переробної галузі України. Ефективна економіка. 2014. № 12. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3933
Тема 1.Групи факторів (чинників), що визначають ефективність промислових підприємств.
Тема 2. Резерви підвищення ефективності переробної промисловості
-
-
-