Схемотехніка ІІ семестр
Схема розділу
-
Загальний курс "Цифрова схемотехніка"
Вітаю Вас на сторінці дистанційного курсу
з дисципліни "Цифрова схемотехніка"
Викладач - Бойко Лідія Костянтинівна, викладач вищої категорії
Викладач - Матвієнко Микола Павлович, к.т.н., доцент
Контактні дані (e-mail): lida.sadov2015@gmail.com
Постійний лінк для он-лайн занять із використанням технічних засобів відео зв’язку:
https://meet.google.com/yyd-xwnn-psj
Завдання вивчення дисципліни - ознайомлення з основами алгебри логіки та основними видами кодів, з базовими компонентами цифрових пристроїв, зі схемною реалізацією функціональних вузлів та компонентів цифрових систем.
Компетентності якими повинен оволодіти здобувач вищої освіти–здатність синтезувати та аналізувати функціональні вузли схемотехнiчної бази обчислювальних систем, проводити вибір технічних рішень з необхідним обґрунтуванням.
До уваги здобувачів вищої освіти!
Перш ніж опановувати курс «Цифрова схемотехніка», корисно заздалегідь ознайомитисьз РЕГЛАМЕНТОМ його оцінювання. Далі нижче Ви знайдете таблицю Регламент оцінювання, що не лише допоможе вам ефективно організувати роботу протягом курсу, а й – точно знати, чого очікувати від курсу. Уважно ознайомтеся із регламентом, що роз’яснює взаємну відповідальність як викладача, так і студента.
Критерії оцінювання
Контроль навчальної роботи студента і оцінювання здійснюються за 4-бальною шкалою:
Бали
Рівень
Критерій
5 (відмінно)
високий
студент систематично дає повні, конкретні, логічні відповіді як усні так і письмові. Використовує додаткову, самостійно вибрану інформацію з даної теми, не обмежується теорією передбаченою курсом чи навчально-методичного комплексу. 100% виконує практичні завдання та лабораторні роботи, має повне і якісне виконання всіх завдань відповідно до методичних вказівок.
4 (добре)
достатній
студент дає повні, конкретні відповіді як усні так і письмові. Може використовувати додаткову інформацію з даної теми, а також не обмежуватися матеріалом конспекту чи навчально-методичного комплексу частково (не менше 80%) виконує практичні завдання та лабораторні роботи, виконує якісне виконання всіх завдань відповідно до методичних вказівок.
3 (задовільно)
середній
студент дає достатні відповіді як усні так і письмові. Обмежується теоретичним матеріалом. 60–70% виконання лабораторних робіт відповідно до методичних вказівок
2 (незадовільно)
початковий
виконання не задовольняє мінімальні критерії; можливе повторне складання.
-
Теми лабораторних робіт:
Лабораторна робота №1. Дослідження логічних елементів
Лабораторна робота №2. Дослідження принципів побудови та функціональних можливостей тригерів
Лабораторна робота №3. Дослідження роботи лічильників і подільників частоти
Лабораторна робота №4. Дослідження принципів побудови та функціональних можливостей дешифраторів
Лабораторна робота №5. Дослідження роботи суматорів.
Лабораторна робота №6. Дослідження операційних підсилювачів.
Лабораторна робота №7-8. Дослідження роботи АЦП і ЦАП.
Лабораторна робота №9-10. Дослідження мікропроцесорної системи
в середовищі PROTEUS.
-
ТЕМИ:
- Загальні відомості про імпульсні пристрої. Параметри імпульсів
- Електронні ключі та найпростіші схеми формування імпульсів
- Мультивібратори. Загальні відомості.
- Блокінг-генератори
- Загальні відомості про імпульсні пристрої. Параметри імпульсів
-
Загальні відомості. Мультивібратор з колекторно-базовими зв'язками в автоколивальному режимі. Мультивібратор на ОП. Одновібратор з колекторно-базовими зв'язками (чекаючий мультивібратор). Одновібратор на ОП
-
ТЕМИ:
- Алгебра логіки
- Реалізація простих логічних функцій. логічні елементи
- Алгебра логіки
-
-
- кількість спроб: 2
- обмеження у часі: 1 год.
- кількість тестових завдань: 10
- метод оцінювання: краща оцінка**
** – у разі відсутності здобувача освіти на семінарському занятті, у т.ч. в умовах запровадження освітньої діяльності з використанням технологій дистанційного навчання в асинхронному режимі, необхідно пройти даний тест.
-
ТЕМИ:
- Загальні відомості про тригери та їхнє призначення
- Тригери на логічних елементах
- RS-тригер.Тригер D-типу (D-тригер).Тригер Т-типу (Т-тригер). JK- тригер
-
-
- кількість спроб: 2
- обмеження у часі: 1 год.
- кількість тестових завдань: 10
- метод оцінювання: краща оцінка**
** – у разі відсутності здобувача освіти на семінарському занятті, у т.ч. в умовах запровадження освітньої діяльності з використанням технологій дистанційного навчання в асинхронному режимі, необхідно пройти даний тест.
-
ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ
Цифрові мікроелектронні пристрої; комбінаційні пристрої; послідовнісні пристрої; функціонально повна система логічних
елементів (базис); дешифратор; двійковий дешифратор; двійководесятковий дешифратор; двійково-семисегментний дешифратор; мультиплексор; лічильник імпульсів (простий, віднімаючий, реверсивний, послідовний, паралельний, двійково-десятковий); послідовний двійковий код; двійково-десятковий код;регістр.ТЕМИ:
- 1) Поняття про цифрові мікроелектронні пристрої.
- 2) Реалізація складних логічних функцій.
- 3) Дешифратори.
- 4) Мультиплексори.
- 5) Лічильники імпульсів.
- 6) Регістри.
- 7) Цифро-аналогові (ЦАП) та аналого-цифрові (АЦП) перетворювачі
-
-
- Кількість спроб: 2
- Метод оцінювання: краща оцінка
- Обмеження у часі: 60 хв.
- Кількість тестових завдань: 10
-
I. ПІДГОТОВКА ДО ОНЛАЙН ЗАЛІКУ
Залік як контрольний семестровий захід відбуватиметься у формі тестування, що містить 20 тестових завдань за темами курсу, пройдені протягом семестру.
Перш, ніж перейти безпосередньо до тестування, повторіть спочатку навчальний матеріал за темами:
- Загальні відомості про імпульсні пристрої. Параметри імпульсів
- Електронні ключі та найпростіші схеми формування імпульсів
- Мультивібратори. Загальні відомості.
- Блокінг-генератори
- Алгебра логіки
- Реалізація простих логічних функцій. Логічні елементи
- "Тригери"
- Поняття про цифрові мікроелектронні пристрої
- Реалізація складних логічних функцій.
- Дешифратори
- Мультиплексори
- Лічильники імпульсів
- Регістри
- Цифро-аналогові (ЦАП) та аналого-цифрові (АЦП) перетворювачі
II. ОНЛАЙН ЗАЛІК
- Кількість спроб: 1
- Обмеження у часі: 1 год.
Успіхів у досягненні мети!