Що таке Figma і в чому її особливості

Figma – це графічний онлайн-редактор для створення макетів і прототипів інтерфейсів. Вона дає змогу проєктувати складні та інтерактивні дизайни сайтів і застосунків, які можна використовувати для розробки, демонстрації та тестування.

Спочатку передбачалося, що Figma стане альтернативою Photoshop. Але зараз вона вміє набагато більше і пропонує інструменти для малювання, шарів, прототипування, пошуку натхнення, планування та командної роботи. Про можливості Figma докладніше поговоримо трохи пізніше.

Цей сервіс люблять за зручність, простоту і функціональність. Ти без проблем самостійно опануєш Figma з нуля на базовому рівні. Серед її особливостей можна виділити:

  • Інтуїтивно зрозумілий інтерфейс навіть для новачка.
  • Режим спільної роботи в реальному часі, щоб обмінюватися файлами та вносити правки.
  • Контроль версій. Ти будеш бачити, хто і коли змінював макет у Figma.
  • Швидке редагування. Створюй компоненти (іконки, кнопки тощо) і використовуй їхні копії в різних частинах проєкту. Усі зміни, внесені в головний компонент, одразу успадковуються його клонами. Це заощадить час, спростить взаємодію з колегами й допоможе уникнути помилок у дизайн-системі проєкту.
  • Необмежена кількість сіток будь-якого типу і фрейми, що легко масштабуються.
  • Інструменти для роботи зі стилями та відтворення дрібних деталей.
  • Автоматичне підвантаження шрифтів у Figma.
  • Можливість легко переносити проєкти з інших програм у Figma без втрат.
  • Роботу в браузері з будь-якого пристрою і зберігання файлів у хмарі.
  • Підтримку анімації.
  • Режим для розробників, щоб отримати дані про проєкт (наприклад, параметри та властивості об’єктів) і створювати готові до використання фрагменти коду.
  • Достатню кількість інтеграцій (Flinto, Principle, Sketch тощо) і «посилення» Figma плагінами.
  • Наявність безплатного тарифного плану.

Що можна робити в Figma

Фігма – це гнучкий інструмент, який використовують для найрізноманітніших цілей. З її допомогою тобі вдасться: 

  • Створювати макети та інтерактивні прототипи, які чудово підходять для тестування, демонстрації дизайну і передачі програмістам.
  • Розробляти й промальовувати зовнішній вигляд продукту (з кнопками, формами, іконками та ефектами).
  • Додавати векторну графіку та анімацію різного ступеня складності у свої проєкти.
  • Займатися підготовкою блок-схем, графіків і діаграм. А також експортувати їх у потрібному форматі.
  • Робити презентації на будь-яку тематику, щоб відразу показати або зберегти в окремому файлі.
  • Проводити мозкові штурми, ретроспективи та стендапи за допомогою готових шаблонів Figma.
  • Розробляти дорожні карти, робити SWOT-аналіз, вести нотатки, досліджувати цільову аудиторію тощо.
  • Використовувати онлайн-дошки для планування спринтів і спільної роботи, швидко отримувати й надавати зворотний зв’язок.
  • Створювати логотипи, рекламні оголошення, дописи, сторіс, резюме, банери, ментальні карти та мудборди.
  • Підготувати простір для навчання.
  • Швидко переводити проєкти в код завдяки Dev Mode у Figma.

У фігмі є інтеграції та шаблони на всі випадки життя. Вона постійно вдосконалюється та оновлюється. У ній можна зручно створювати та вести проєкти, систематизувати інформацію, обговорювати рішення та контролювати хід виконання робіт/

Хто працює в Figma

Figma можуть використовувати не тільки дизайнери, а й інші айтівці. Вона буде корисна:

  • Розробникам для отримання даних про проєкт і створення готових фрагментів коду.
  • Project-менеджерам, щоб планувати та відстежувати завдання (є інтеграція з Asana і Jira).
  • Аналітикам для візуалізації даних і тестування гіпотез.
  • SMM-фахівцям, щоб робити сторіс та дописи.
  • Маркетологам, коли потрібно швидко окреслити в Figma макет листа або сторінки, зібрати лендінг чи підготувати презентацію.
  • Копірайтерам, які хочуть урізноманітнити свій контент.

Last modified: Friday, 7 March 2025, 10:47 AM