Практичне заняття №3. Методи дослідження. Організація та проведення педагогічного дослідження
Тема: Методи дослідження. Організація та проведення педагогічного дослідження
Мета: ознайомити учнів із методами дослідження та проведенням педагогічного дослідження.
Хід роботи:
І. Ознайомитися з теоретичною частиною :
1. Методи науково-педагогічного дослідження, сутність, класифікація
Методи науково-педагогічних досліджень
2. Педагогічний експеримент, його сутність, особливості, функції, види
Види педагогічного експеримент
ІІ. Практична частина:
І. Дати відповіді на запитання:
1. За якими ознаками групуються методи дослідження?
2. Визначте роль методів аналізу і синтезу в теоретичних дослідженнях.
3. В чому полягає суть методу моделювання?
4. Назвіть об’єкти спостереження у професійній педагогіці.
5. Чим відрізняється спостереження у повсякденному житті від спостереження як наукового методу дослідження?
6. Назвіть основні види експерименту.
7. Яка роль педагогічного експерименту в порівнянні з іншими емпіричним методами дослідження?
8. Назвіть види педагогічного експерименту.
9. В чому суть робочої гіпотези при проведенні експерименту?
10. Якими критеріями будете керуватися у визначенні контрольних та експериментальних груп для формувального експерименту?
ІІ. Охарактеризуйте:
- теоретичні методи педагогічного дослідження, які будуть використовуватися під час написання дисертаційної роботи, та їх призначення;
- комплекс методів, які ви використовуєте в написанні теоретичної частини дисертаційного дослідження;
ІІІ. Продемонструйте на конкретному прикладі тісний зв’язок аналізу з синтезом
ІІІ. Підведення підсумків заняття