Практичне заняття №19. Індивідуальна методична робота майстра виробничого навчання.
Тема: Індивідуальна методична робота майстра виробничогонавчання.
Мета: Навчитись складати план індивідуально-методичної роботи.
Хід роботи
І. Теоретичні відомості
Самостійна методична робота майстрів в\н являється основною формою удосконалення професійної майстерності. Методична робота повинна проводиться систематично під керівництвом і направленням з боку керівників навчального закладу. Самостійна методична робота майстрів в\н являється обов’язковою складовою їх діяльності в навчальному закладі і здійснюється згідно плану. Індивідуальний план методичної роботи складає майстер на навчальний рік, які розглядається на засіданні методичної комісії та затверджується керівником навчального закладу.
Основні напрями самостійної робота майстрів :
- підвищення та удосконалення теоретичних знань та практичних вмінь і навиків по спеціальності;
- удосконалення знань в галузі психології та педагогіки;
- удосконалення організації та методики проведення виробничого навчання та виховання учнів: підвищення педагогічної майстерності;
- вивчення та впровадження передового досвіду.
Майстерність (професійну компетентність) майстра виробничого навчання характеризує творчий підхід до своєї діяльності, постійний пошук нових, більш сучасних методів та засобів навчання, постійна турбота про підвищення якості навчання. Сучасний педагог не може працювати, керуючись лише власним досвідом. Самоосвіта майстрів починається там, де із прочитаного, побаченого, почутого він бере для себе щось на озброєння для узагальнення своєї пам’яті. Прямувати вперед, в ногу з життям, створювати нове, не руйнуйте старого, цінного, що себе виправдало!
Самостійна методична робота майстрів виробничого навчання включає:
- підвищення кваліфікації за фахом (майстри та викладачі проходять курси підвищення кваліфікації через 5 років);
- розробка та складання плануючої документації (робочі навчальні програми, плани уроків, конспекти, картки-завдання для перевірки знань, інструкційні та технологічні карти, підготовка МТБ, ескізи та креслення та інш.;
- систематичне вивчення технічної та методичної літератури по спеціальності, (самоосвіта);
- приймає активну участь науково-практичних конференціях, педагогічних читаннях, педагогічних радах, засіданнях методичної комісії;
- вивчення передового досвіту більш досвідчених майстрів та викладачів;
- складання методичних розробок по темам навчальної програми, на предмет (дисципліну) в цілому та виробниче навчання;
Методичні розробки – це письмове викладення основних питань змісту, організації та методики навчання. Методичні розробки складаються одним майстром, чи групою майстрів однієї спеціальності.
Зміст методичних розробок: (наприклад - зміст курсового проекту)
- характеристика теми програми;
- розподіл теми програми на уроки, визначення навчально-виховних та розвиваючих завдань кожного уроку;
- підбір навчально-виробничих робіт;
- підготовка матеріально-техничного забезпечення;
- підготовка майстра виробничого навчання до занять;
- навчально-технічна документація, креслення, ескізи, схеми, таблиці та інше;
- методика проведення занять;
- виховна робота майстра виробничого навчання під час вивчення даної теми;
- література;
ІІ. Практична частина:
1. Скласти план індивідуально-методичної роботи на рік.
2. Заповнити форму № 1.
№п/п
|
Зміст роботи |
Термін виконання
|
Виконавець |
Відмітка про виконання |
І |
Підвищення якості |
|
|
|
1.1. |
Підготовка кваліфікованих робітників |
|
|
|
1.2. |
|
|
|
|
ІІ |
Науково-методична робота майстра |
|
|
|
2.1. |
|
|
|
|
2.2. |
|
|
|
|
ІІІ |
Гармонічний розвиток студентів |
|
|
|
3.1. |
|
|
|
|
3.2. |
|
|
|
|
ІV |
Пропаганда досвіду роботи і сучасних технологій та методики викладання |
|
|
|
4.1. |
|
|
|
|
4.2. |
Позаурочна методична робота майстра |
|
|
|
Запитання:
1. Колективна методична робота в училищі.
2. Робота педагогічної ради.
3. Позаурочна робота майстра виробничого навчання.
4. Розробка методичних розробок.
ІІІ. Підведення підсумків заняття