ТЕМА. Методологія наукового дослідження

МЕТА: ознайомити студентів з методами педагогічних досліджень і сформувати в них уміння користуватися цими методами у своїй практичній діяльності.

КЛЮЧОВІ ПОНЯТТЯ: методи науково-педагогічних досліджень; методологія педагогічних досліджень; рівні педагогічних досліджень: емпіричний, теоретичний, методологічний; принципи відбору методів дослідження; структура методів педагогічного дослідження.

ПЛАН ЗАНЯТТЯ:

І. Ознайомитися з основними питаннями для опрацювання:

  1. Характеристика науково-педагогічного дослідження.
  2. Поняття про методи дослідження та їх вибір.
  3. Методи емпіричних досліджень:

а) вивчення педагогічної літератури, документів та результатів діяльності;

б) спостереження;

в) опитування (інтерв’ювання, анкетування, бесіда);

г) оцінювання (рейтинг, консиліум);

д) вивчення i узагальнення педагогічного досвіду;

е)діагностика (тестування, шкалування);

ж) педагогічний експеримент (природний, моделюючий, лабораторний).

  1. Методи теоретичних досліджень:

а) теоретичний аналіз та синтез;

б) абстрагування - конкретизація та ідеалізація;

в) моделювання.

ІІ. Практична частина:

  1. Інформаційне повідомлення про різні види методів педагогічного дослідження.
  2. Перевірка завдань для самостійної роботи стосовно розробки анкет.
  3. Виконання тестових завдань.

ІІІ. Підведення підсумків заняття

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

  1. Бірта  Г.  О. Методологія і організація наукових досліджень. [текст] : навч. посіб. / Г. О. Бірта, Ю. Г. Бургу– К. : «Центр учбової літератури», 2014. – 142 с.
  2. Методологія наукових досліджень : підручник / О. Г. Данильян, О. П. Дзьобань. – Харків : Право, 2019. – 368 с
  3. Юринець В. Є. Методологія наукових досліджень : навч. посібник / В. Є. Юринець. – Львів : ЛНУ і
Остання зміна: середа 21 грудня 2022 07:57 AM