Практичне заняття №2. Методологія наукового дослідження
ТЕМА. Методологія наукового дослідження
МЕТА: ознайомити студентів з методами педагогічних досліджень і сформувати в них уміння користуватися цими методами у своїй практичній діяльності.
КЛЮЧОВІ ПОНЯТТЯ: методи науково-педагогічних досліджень; методологія педагогічних досліджень; рівні педагогічних досліджень: емпіричний, теоретичний, методологічний; принципи відбору методів дослідження; структура методів педагогічного дослідження.
ПЛАН ЗАНЯТТЯ:
І. Ознайомитися з основними питаннями для опрацювання:
- Характеристика науково-педагогічного дослідження.
- Поняття про методи дослідження та їх вибір.
- Методи емпіричних досліджень:
а) вивчення педагогічної літератури, документів та результатів діяльності;
б) спостереження;
в) опитування (інтерв’ювання, анкетування, бесіда);
г) оцінювання (рейтинг, консиліум);
д) вивчення i узагальнення педагогічного досвіду;
е)діагностика (тестування, шкалування);
ж) педагогічний експеримент (природний, моделюючий, лабораторний).
- Методи теоретичних досліджень:
а) теоретичний аналіз та синтез;
б) абстрагування - конкретизація та ідеалізація;
в) моделювання.
ІІ. Практична частина:
- Інформаційне повідомлення про різні види методів педагогічного дослідження.
- Перевірка завдань для самостійної роботи стосовно розробки анкет.
- Виконання тестових завдань.
ІІІ. Підведення підсумків заняття
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:
- Бірта Г. О. Методологія і організація наукових досліджень. [текст] : навч. посіб. / Г. О. Бірта, Ю. Г. Бургу– К. : «Центр учбової літератури», 2014. – 142 с.
- Методологія наукових досліджень : підручник / О. Г. Данильян, О. П. Дзьобань. – Харків : Право, 2019. – 368 с
- Юринець В. Є. Методологія наукових досліджень : навч. посібник / В. Є. Юринець. – Львів : ЛНУ і