Тема: Складання графіка пересування учнів при навчанні в умовах виробництва.

Мета: сформувати вміння та навички складати графік переміщень учнів по робочім місцям для якісного проведення виробничого навчання.

Матеріально-технічне забезпечення: навчальний  плани і програма виробничого навчання для підготовки робочих в ПТНЗ; положення  про  планування  виробничої  діяльності  в  професійно-технічних навчальних закладах; інструкція про планування і облік навчально-виробничої роботи в ПТНЗ; перелік навчально-виробничих робіт по професії.

Хід роботи:

І. Ознайомитися з теоретичною частиною :

Одним з найважливіших робочих документів, що визначають організацію керівництва виробничим навчанням учнів, є графік переміщення учнів по робочих місцях. Він складається після того, коли вже визначені робочі місця для учнів, форми організації виробничого навчання, їх чергування. Графік є основним документом планування та обліку виробничого навчання. Він складається на основі програми виробничого навчання з таким розрахунком, щоб кожен учень, переміщаючись по виробничим підрозділам і робочих місць, освоїв всі характерні види робіт як за основною, так і за поєднаним професіями, освоїв сучасну техніку і технологію, навчився виконувати роботи з відповідною продуктивністю праці.

Коли бригада виконує різнохарактерні роботи, необхідно розробити графік внутрішньобригадного переміщення.

При складанні графіка переміщення учнівських бригад на самостійний об'єкт необхідно враховувати забезпечення всіх об'єктів робіт (фронту робіт) виконавцями-учнями.

Вимоги до складання графіка:

1. Тривалість періоду переміщення визначається навчальною програмою.

2. Кількість періодів переміщення має дорівнювати числу бригад.

3. Загальний строк, протягом якого складається графік, дорівнює добутку кількості бригад на тривалість одного періоду переміщення.

ІІ. Практична частина:

І. Дати відповіді на запитання:

  • Які основні завдання виробничого навчання учнів в умовах виробництва?
  • У чому основні переваги та недоліки виробничого навчання учнів в порівнянні з навчанням в навчальних майстернях?
  • Яку підготовчу роботу повинен виконати майстер перед навчанням учнів на виробництві?
  • Які основні навчально-виробничі вимоги до вибору робочих місць на підприємстві, дотримання яких забезпечує ефективне виробниче навчання в умовах виробництва?
  • Які основні вимоги до складання графіка переміщення учнів по робочих місцях?

ІІ. Скласти графік переміщень учнів по робочім місцям.

Зразок

Основні вимоги, що ставляться до складання графіку учнів по робочім місцям:

  1. Графік складається так, щоб кожний учень групи освоїв всі види робіт, пройшов навчання на всіх видах обладнання, на всіх робочих  місцях відповідно програми виробничого навчання;
  2. На окремому робочому місці, або виду обладнання в один й той же час, передбаченим графіком, має виконувати роботу тільки одна підгрупа (ланка);
  3. Періоди переміщення повинні бути рівні за часом. При необхідності, потрібно корегувати кількість годин (днів), передбачених навчальною програмою на відповідні теми та види робіт;
  4. В графік включаються роботи з поступовим ускладненням.

ІІІ. Підведення підсумків заняття

 

Last modified: Friday, 6 January 2023, 12:31 PM