Практичне заняття №11. Складання переліку оснащення робочого місця учня в навчальних майстернях
ТЕМА. Складання переліку оснащення робочого місця учня в навчальних майстернях
МЕТА: продовжити ознайомлювати студентів із системою надання компетенцій щодо складу та використання матеріально-технічного забезпечення технологічної освіти для здійснення ефективної професійної діяльності з урахуванням особливостей освітньої галузі. Уміння правильно використовувати різні інформаційні фонди
ПЛАН ЗАНЯТТЯ:
І. Ознайомитися з основними питаннями для опрацювання:
- Сутність і структура матеріально-технічної бази;
- Паспортизація навчальних майстерень в контексті обліку та вдосконалення матеріально-технічної бази навчання;
- Матеріально-технічне оснащення робочого місця учня;
- Матеріально технічне обладнання робочих місць учнів для загального користування;
- Вимоги до наочних засобів навчання, стендів, плакатів та таблиць столярної майстерні;
ІІ. Практична частина:
1. Виконати тести для поточного контролю знань:
1. До спеціальних засобів наочності належать:
a) верстати
b) інструменти
c) моделі
d) макети
2. Реалізація якого дидактичного принципу в навчальному процесі за технологією в першу чергу залежить від наявності та стану навчально-матеріальної бази
a) принцип наочності
b) принцип зв'язку теорії з практикою
c) принцип доступності
d) принцип міцності засвоєння технологічних знань, умінь і навичок
3. При конструюванні, виготовленні, виборі та оцінці якості навчально-виробничого та лабораторного обладнання для вивчення технології виходять перш за все з того, що воно повинно забезпечити:
a) виконання кожним учнем необхідних вправ по освоєнню трудових рухів, робочих прийомів і трудових операцій;
b) виконання лабораторних робіт відповідно до навчальних програм і вимог освітнього стандарту;
c) організацію і проведення практичних робіт учнів відповідно до логіки навчального процесу та вимог навчальних програм;
d) всі варіанти відповідей
4. Які з перерахованих вимог висуваються до обладнання навчальних майстерень і технічних кабінетів для вивчення технологій:
a) функціонально-педагогічні
b) техніко-економічні
c) ергономічні
d) всі варіанти відповідей
5. Приміщення для навчальних і навчально-виробничих майстерень доцільно вибирати на першому поверсі будівлі. Це обумовлено тим, що майстерні потребують порівняно великих енергетичних потужностях для забезпечення роботи виробничого устаткування.
a) Так
b) Ні
6. Приміщення для навчальних і навчально-виробничих майстерень доцільно вибирати на першому поверсі будівлі. Це обумовлено тим, що під час роботи верстатів і механізмів виникають неминучі шуми і вібрації, які можуть перешкодити занять в інших навчальних кабінетах.
a) Так
b) Ні
7. Для технічних кабінетів і навчальних майстерень співвідношення площі заскленої частини вікон до площі підлоги повинно бути не менше
a) 1: 1
b) 1: 2
c) 2: 1
d) 1:10
8. Штучне освітлення може бути:
a) загальним
b) індивідуальним
c) додатковим
d) комбінованим
9. Яке освітлення має бути в будь-якому навчальному приміщенні
a) загальне
b) індивідуальне
c) додаткове
d) комбіноване
10. Температура повітря в кабінетах і навчальних майстерень має бути в межах
a) від 20 ° до 24 ° С
b) від 17 ° до 20 ° С
c) від 15 ° до 18 ° С
d) від 22 ° до 25 ° С
ІІІ. Підведення підсумків заняття
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:
- Зайченко І.В. Теорія і методика професійного навчання : [навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів спеціальності 8.18010021 “Педагогіка вищої школи”] / І. В. Зайченко. – К.: ЦП “КОМПРИНТ”, 2014. – 548 с.
- Обладнання закладів освіти. Збірник нормативно-правових актів щодо матеріально-технічного забезпечення галузі освіти / Укл.: Низковська О. В., Чуприна О. Б.– Видання друг