Лабораторна робота № 7.   

Тема: "Занесення довідникової інформації.  Створення полів зі списком".

Мета: отримання практичних навичок створення і налаштування форми занесення даних "Облік матеріалів на складах".

Обладнання: IBM-сумісний ПК.

                                   

                                   ТЕОРЕТИЧНІ ВІДОМОСТІ.

Приклад спирається на базу даних "Розрахунок зарплати малого підприємства", що було розглянуто на практичному занятті №7.

Створення полів зі сиском за допомогою майстра – видалимо вже існуюче поле і на його місце встановимо поле зі списком. створення нового поля як поля зі списком, попередньо видаливши вже створене поле в режимі майстра. Нехай нам слід створити поле зі списком, що обирає і заносить код професії. Спочатку в режимі конструктора створеної форми знищуємо вже існуюче поле "Код професії", виділивши його і натиснувши клавішу "Del". Якщо окреме поле не виділяється, а замість цього виділяються усі поля, що знаходяться на формі, то їх слід виділити – натиснути на них правою клавішею миші – обрати "Макет" – Удалить макет, а вже потім видалити поле, яке слід замінити на поле зі списком.  Після цього обираємо меню "Конструктор" – Элементы управления – Поле со списком – Встановити на формі поле зі списком, запустивши відповідний майстер.

Майстер працює з покроковим втконанням дій. Крок перший: обираємо перемикач "Объект поле со списком" получит значения из другой таблицы или другого запроса" (також, можна обрати пункт "Будет введен фиксированный набор значений"). Другий крок: обираємо зі списка таблицю, яка містить довідникову інформацію (в даному випадку таблиця "Професії"). Третій крок: обираємо доступні поля – в даному випадку, поля "Код" і "Назва професії". Крок чотири: налаштовуємо представлення інформації довідника у відсортованому за певним полем вигляді (можна  за кодом, або за назвою професії, або зовсім не задавати сортування). Крок п'ять: знімаємо прапорець "Скрити ключовий стовпчик" і відразу налаштовуємо ширину стовпчиків шляхом перетягання межі ярлика стовпців. Крок шість: вказуємо доступні поля (в нашому випадку поле "Код"). Крок сім: обираємо перемикач "Сохранить в поле" і у полі зі списком обираємо назву поля таблиці, куди будемо зберігати значення коду). Завершуємо  створення поля зі списком натисканням кнопки "Готово".

Тепер слід встановити поле зі списком в потрібне положення на формі і відформатувати за бажанням, або за умовами технічного завдання.

У ВИПАДКУ ПОТРЕБИ більш детальне налаштування полів на формі  можна виконати наступним чином – виділимо необхідне поле і відкриємо список його властивостей через натискання правої клавіші – Свойства, або через меню "Сервис" – піктограма "Страница свойств". Після чого на вкладках "Макет", "Данные", "События", "Другие" слід налаштувати властивості поля.

Вкладка "Макет" пропанує до налаштування наступні властивості: Формат поля; Число десяткових знаків; Виведення на екран; …….

Наприклад властивість яку можна обрати як  вкладка "Данные" – Ограничется списком – Да/Нет дозволяє виконати обмеження значень тільки тими значеннями, що зазначені у списку довідники (опція "Да") , або навпаки, дозволяє занесення будь-яких значень, що відповідають типу і розміру поля у таблиці даних (опція "Ні").

 

                              ПРОГРАМА ВИКОНАННЯ РОБОТИ.

 

1. Відкрити базу даних "Облік матеріалів на складах"

2. Створити форму відображення таблиці "Склади" з одноіменною назвою. Форму слід створювати у режимі майстра, обравши макет "Ленточная".

3. Створити форму відображення таблиці "Товар" з одноіменною назвою. Форму слід створювати у режимі майстра, обравши макет "Табличная".

4. Перевірити наповнення таблиць "Склади" і "Товар" даними. При відсутності даних слід їх занести (мінімум по 4 записи у кожну таблицю)

5. Відкрити таблицю "Головна" у режимі конструктору. Обрати на формі поле "Код_складу", яке дозволяє заносити дані, але не являється полем зі списком.

           (ПОЯСНЕННЯ: Якщо при намаганні виділити це поле виділяються усі поля, то слід попередньо виконати наступні дії:  натиснути на них правою клавішею миші – обрати "Макет" – "Удалить макет", а вже потім видалити поле).

6. Встановити на формі поле зі списком, яке дає можливість обирати код складу зі списку, який формується з даних таблиці "Склади".

(ПОЯСНЕННЯ: обираємо меню "Конструктор" – Элементы управления – Поле со списком – Встановити на формі поле зі списком, запустивши відповідний майстер.  КРОК ПЕРШИЙ: обираємо перемикач "Объект поле со списком" получит значения из другой таблицы или другого запроса" (також, можна обрати пункт "Будет введен фиксированный набор значений"). Другий крок: обираємо зі списка таблицю, яка містить довідникову інформацію (в даному випадку таблиця "СКЛАДИ"). Третій крок: обираємо доступні поля – в даному випадку, поля "Код" і "Назва_складу". Крок чотири: налаштовуємо представлення інформації довідника у відсортованому за певним полем вигляді (можна  за кодом, або за назвою професії, або зовсім не задавати сортування). Крок п'ять: знімаємо прапорець "Скрити ключовий стовпчик" і відразу налаштовуємо ширину стовпчиків шляхом перетягання межі ярлика стовпців. Крок шість: вказуємо доступні поля (в нашому випадку поле "Код"). Крок сім: обираємо перемикач "Сохранить в поле" і у полі зі списком обираємо назву поля таблиці, куди будемо зберігати значення коду – це "Код_складу). Завершуємо  створення поля зі списком натисканням кнопки "Готово".

7. Замінити поле "Код_товару" на поле зі списком. Дії виконати аналогічні пункту 6 з уточненнями: список значень слід обирати з таблиці "Товар" і значення поля "Код_товару" цієї таблиці слід зберігати  в полі "Код_товару" таблиці "Головна". Пункт 7 виконується аналогічно пункту 6.

8. Задати для поля зі списком "Код_складу" умову занесення номера складу тільки того, що є у таблиці "Склади", після чого перевірити її дію, намагаючись занести код складу, якого немає у таблиці "Склади".

(ПОЯСНЕННЯ: Обираємо список  властивостів –  обираємо вкладку "Данные" – Ограничется списком – Да/Нет дозволяє виконати обмеження значень тільки тими значеннями, що зазначені у списку довідники (опція "Да") , або навпаки, дозволяє занесення будь-яких значень, що відповідають типу і розміру поля у таблиці даних (опція "Ні").

9. Задати для поля зі списком "Код_товару" умову занесення коду товара тільки того, що є у таблиці "Товар", після чого перевірити її дію, намагаючись занести код товару, якого немає у таблиці "Товар".

(ПОЯСНЕННЯ: пункт 9 виконується аналогічно пункту 8).

10. Виконати перетворення поля занесення даних "Таб_н_­комірника" у поле зі списком.  Список значень слід обирати з таблиці "Працівники" і значення поля "Таб_ном" цієї таблиці слід зберігати  в полі "Таб_н_комірника" таблиці "Головна". Пункт 10 виконується аналогічно пунктам 6, 7.

(ПОЯСНЕННЯ: при відображенні списку працівників повинні відображатися усі поля з таблиці "Працівники" – це робиться для більш чіткого розуміння, хто саме призначається комірником у випадку, коли на складах працює декілька людей з однаковим прізвищем).

11. Оформити звіт стосовно отриманих результатів. Звіт має містити прізвище студента, № групи, тему ЛР, скріншоти форм, що містять гоупу і прізвище студента у рядку назви вікна. Замість звіту у системі Moodle можна викладати базу даних у назві якої є вказівка відповідного номеру лабораторної роботи.

Зміст звіту з лабораторної роботи у паперовому вигляді.

 1. Мета.

2. Обладнання.

3. Програма виконання роботи.

4. Обробка результатів - покроковий опис дій, перелічених у розділі "Програма виконання роботи". Звіт повинен містити скріншоти об'єктів з зазначенням номеру групи і ПІБ студента, хто виконував роботу.

5. Висновки.

 

 Примітка: Тема роботи і її номер знаходяться у великій рамочці першого листа.

Остання зміна: неділя 26 лютого 2023 03:52 AM