Всі операції, які виконуються машиністом колієукладача (опускання захватних траверс, підйом, винесення і опускання ланки на земляне полотно, а також переміщення колієукладача), повинні здійснюватися після подачі відповідної команди керівником робіт. При кожному зрушенні колієукладача з місця машиніст зобов'язаний подавати звуковий сигнал.

При перетягуванні пакетів машиністи укладальника і локомотива повинні уважно стежити за тими, що подаються керівником робіт сигналами і точно їх виконувати. Швидкість руху локомотивів при перетягуванні пакетів не повинна перевищувати 1 км/год. Машиніст зобов'язаний стежити за тим, щоб у момент перетяжки пакетів робочі знаходилися від троса на відстані не ближче 10 м. Не можна допускати знаходження робочих між пакетами і попереду них на платформах.

При укладанні других колій з нероздільним земляним полотном при проходженні поїзда по сусідній колії перетяжка пакетів не допускається до тих пір, поки поїзд не пройде зону огорожі. До перетяжки пакетів необхідно перевіряти надійність зчеплення платформ між собою.

Перетяжка пакетів на кривих і ухилах повинна проводитися з особливою обережністю. На кривих радіусом менше 800 м і на ухилах крутіше 9%о перетяжка пакетів забороняється. Ніхто не повинен знаходитися на платформі колієукладального крана при перетяжці на нього чергового пакету рейкових ланок. Під час винесення і опускання ланки машиніст зобов'язаний стежити за тим, щоб під ланкою не було робочих.

Машиністи повинні стежити, щоб всі  частини, що знаходяться під напругою, були надійно ізольовані і захищені від можливості зіткнення з ними обслуговуючого персоналу. Перед початком робіт машиністи повинні перевіряти надійність заземлюючих пристроїв всіх електродвигунів і електричних приладів.

При роботі крана на одному місці (при вантаженні рейок або ланок) слід застосовувати додатково підсилюючі заземлюючі пристрої. Перед виконанням кожної операції машиніст зобов'язаний попереджати про це звуковим сигналом керівника робіт і обслуговуючий персонал. При укладанні колії колієукладачем УК-25 робота верхньої і нижньої бригад по виконанню всіх операцій має бути суворо узгоджена.

Машиністи нижнього поста крана і моторної платформи зобов'язані перед запуском двигуна переконатися в тому, що всі огорожі на своїх місцях, передавальні механізми відключені і запуск двигуна безпечний.

Бічні сидіння на крані і моторній платформі при двоколійному русі мають бути встановлені тільки з польового боку. З цього ж боку слід встановлювати сходи на верхній пост управління.

Не допускається робота з несправними сигналами, гальмами і захватними пристосуваннями, а також тросами, що мають знос вище встановлених норм.

При зупинках колієукладачів на спусках і підйомах під їх скати повинні підкладатися гальмівні «башмаки». При укладанні чергової ланки в цілях попередження сходу колієукладачів з колії під їх передні скати (над третьою шпалою від кінця раніше укладеної ланки) повинні встановлюватися гальмівні «башмаки». Рейки в місцях установки гальмівних «башмаків» повинні посипатися піском. Колієукладачі повинні мати покажчики вантажопідйомності і бути обладнані звуковими сигналами, що справно працюють.

При укладанні ланок рейкошпальної решітки тракторними колієукладачами ПБ-ЗМ подача поїзда з ланками на підході до колієукладача повинна проводитися плавно із швидкістю 1-2 км/год без різкого гальмування. Щоб уникнути сходу з рейок в кінці останньої укладеної ланки встановлюють гальмівні «башмаки».

При укладанні другої колії з міжколійям 4,1 м місце роботи колієукладача захищається по експлуатованій колії з обох боків сигналами зупинки, а всім поїздам, наступним по цій колії, видаються попередження про зниження швидкості і готовності зупинитися. При цьому пропуск рухомого складу, що задовольняє габариту 1-т, може проводитися з швидкістю не більше 30 км/год, а габариту Т- 15 км/год за умови безперервного контролю за фактичною шириною міжколійя і відсутності перекосу колієукладача у бік колії, що експлуатується.

Перед пропуском поїзда роботи по укладанню колії мають бути припинені, ланка опущена на земляне полотно, а колієукладач встановлений так, щоб відстань від нього до габариту рухомого складу колії, що діє, була не менше 390 мм. Зазор перевіряють за спеціальним шаблоном.

 

Техніка безпеки при баластуванні колії

Не можна знаходитися в зоні дії крил електробаластера під час дозування баласту, переходити на іншу сторону колії в зоні піднятої рейкошпальної решітки, ставати на робочі частини баластера під час руху. Локомотив при підйомі повинен знаходитися обов'язково попереду електробаластера.

Робота електробаластера має бути припинена до моменту пропуску поїзда, що йде по сусідній колії.

При роботі колійного струга, а також розвантаженні саморозвантажних вагонів із заняттям першої колії ділянка робіт має бути захищена переносними сигналами в суворій відповідності із затвердженими правилами.

На період роботи колійного струга ділянка перегону на другій колії, на якій проводяться розрівнювання і переміщення баласту, повинна захищатися сигналами, які попереджають попадання в робочу зону колійних машин і транспортних засобів. При розрівнюванні і переміщенні баласту автогрейдером або бульдозером ділянка роботи другої колії має бути захищена сигналами або ж необхідно виставити вішки, що показують межі рухомого складу першогої колії. Поїздам, що рухаються по першій колії, слід видавати відповідні попередження.

При роботі тракторного дозатора керівник робіт повинен стежити за тим, щоб робочі колійних бригад не знаходилися в радіусі дії крил дозатора, не сідали і не ставали на робочі частини машини. При проходженні тракторного дозатора і колієпідйомника в неробочому стані всі робочі частини їх мають бути приведені в транспортне положення і закріплені згідно інструкції з експлуатації машини.

Проїзд колійних робочих до місця роботи і назад повинен здійснюватися відповідно до інструкції. Проїзд на колійних машинах, кранах, платформах з рейковими пакетами не допускається.

Приступати до робіт з колійними машинами можна тільки після установки відповідних сигналів згідно Правилам по техніці безпеки і Інструкції по сигналізації на залізницях.

При виробництві робіт в «вікно» або при огорожі місця робіт сигналами зупинки на другій колії, що будується, сигналісти подають сигнал про прохід поїзда по сусідній колії. По цьому сигналу всі роботи на міжколійї, а також роботи, що виконуються колійними машинами, що виходять за межі габариту, припиняються. Решта робіт на захищеній колії може продовжуватися із застосуванням заходів обережності , але тільки до підходу поїзда. При пропуску поїзда по сусідній колії всі колійні роботи мають бути повністю припинені.

Бригади при обслуговуванні колійних машин повинні дотримувати всіх правил безпеки, передбачені при роботі з двигунами внутрішнього згорання і електроустаткування.

Необхідно при навантаженні і вивантаженні азбестового баласту застосовувати захисні окуляри, що оберігають очі від пилу, і  респіратори для захисту органів дихання.

Last modified: Wednesday, 15 December 2021, 9:12 AM