Особливості баластування колії у зимовий період
Якщо баласт надходить на будівництво залізниці з кар'єрів взимку, то кар'єри мають бути до настання морозів і снігопадів відповідним чином підготовлені. З цією метою грунти кар'єрів, призначених для розробки зимою, спахують тракторними плугами і розпушувачами на глибину не менше 35 см . Після снігопаду рекомендується влаштовувати снігозатримання, тобто бульдозерами згрібати сніг у вали перпендикулярно напряму пануючих вітрів. Відстань між валами має дорівнювати 10-15-кратній висоті валу.
Невеликі площі грунту оберігають від промерзання шаром теплоізоляційного матеріалу завтовшки 20-50 см (торфу, тирси, соломи, хвої і т. п.). Добрі результати дає покриття поверхні грунту пінопластом.
Піщаний баласт розробляють в кар'єрах до настання морозів і укладають його в розпушеному стані в бурти. Протягом зими бурти баласту перекладають (перелопачують). Час перевезення баласту від кар'єру до місця укладання повинно бути мінімальним.
Піщаний і гравійний баласти мають бути сухими щоб уникнути змерзання за час перевезення. Для запобігання намерзанню баластних матеріалів на днище і стінки кузовів хоппер-дозаторів і думпкарів передбачають механічну або хімічну ізоляцію матеріалів, що перевозяться, від внутрішніх поверхонь кузовів.
Для механічної ізоляції порід, що перевозяться, днище думпкарів покривають 2-3-сантиметровим шаром сухого котельного шлаку або шлаком в суміші з сіллю, сухою деревною тирсою і так далі.
Як хімічна ізоляція застосовують розчини хлористих натрію (солі), кальцію і магнію. Оскільки розчин солі замерзає при температурі -31 °С, то при нижчих температурах застосовують 25-30% розчини хлористих кальцію (температура замерзання розчину -30-35 °С) або магнія. Розчинами цих солей обприскують днища і стінки кузовів хоппер-дозаторів і думпкарів, а при низькій температурі і тривалому перевезенні баластних матеріалів обробляють весь вантаж, за винятком матеріалів для баластування колії із залізобетонними шпалами. Для ізоляції застосовуються також нафта або продукти її переробки, а також креозот з сухою сіллю.
Баласт який замерз розпушують пневматичними або електропневматичними молотками, електропневматичними костилезабивальниками. Необхідно мати на увазі, що цей захід разом з скороченням часу на розвантаження вагонів пов'язаний із значною витратою фізичної праці. Крім того, при такій обробці баласту можуть відбутися пошкодження рухомого складу і швидкий вихід з ладу пневмомолотків.
Взимку колію баластують негайно після вивантаження баласту. Грудки які замарзли перед укладанням в колію подрібнюють до розмірів гравію. Фронт виробництва балластувальних робіт має бути такої довжини, щоб баластування колії на цій ділянці закінчувалося протягом робочої зміни.
Місця траси дороги, що заносяться, завчасно захищають від сніжних занесень щитами. Для ліквідації сніжних занесень застосовують бульдозери. Під час сильних снігопадів балластувальні роботи не проводять. Перед укладанням баласту в колію сніг і лід з шпальних ящиків і з шпал видаляють. Забаластовану взимку колію з настанням відлиги негайно виправляють і приводять в стан, що забезпечує безпечний рух поїздів.