Тема 2.1 Порядок розгортання і послідовність будівництва залізничної колії

2.1.1 Періоди буд-ва. Організаційно-технічна підготовка будівництва

  • порядок розгортання буд-ва

Відповідно до нормативних документів, що діють, із загального терміну будівництва виділяється певний час на виконання підготовчих робіт (це забезпечує нормальне розгортання будівництва залізниці і виконання основних робіт). Тривалість підготовчого періоду  будівництва залізниці здійснюється залежно від її довжини і рельєфу місцевості від 2 до 7 місяців і більше.

 Протягом підготовчого періоду здійснюють організаційну, технічну, виробничу і господарську підготовку,  а також необхідні для розгортання будівництва першочергові будівельні роботи.

Єдина система підготовки будівельного виробництва передбачає виконання наступних підготовчих заходів:

-         загальну підготовку будівельного виробництва, що включає організаційно-технічну підготовку і підготовку об’єктів до виробництва будівельно-монтажних робіт;

-         підготовку будівельних організацій до робіт по буд. Залізниці.

 

  • організаційна підготовка

 

Головне завдання організаційної підготовки – забезпечити будівництво проектно-кошторисною документацією, фінансуванням, оформленням штатної структури.

До організаційних робіт також належать:

- уточнення даних проектної документації;

- уточнення питань забезпечення буд-ва матеріально-технічними ресурсами;

- розробка та затвердження робочих креслень та кошторисів;

- оформлення відведення земель і т.д.

 

  • технічна підготовка

 

До технічної підготовки включають наступні роботи:

- створення геодезичної розбивочної основи;

- вивчення та уточнення проектно-технічної документації;

- відновлення та закріплення траси;

- проведення додаткових геологічних обстежень району будівництва;

- розробка ПВР.

 

  • виробнича та господарська підготовка

 

Виконуються наступні роботи:

- передислокація в райони будівництва мехколони, мостобудівельних організацій, будівельно-монтажних поїздів (БМП)

- побудова та обладнання складів, будівництво будівель тимчасового водо- та енергопостачання;

- будівництво побутових приміщень культурно-масового призначення;

- відведення земель, будівництво тимчасових доріг, під’їзних колій та ін.

Тема 2.1.2 Відведення земель для постійного та тимчасового користування, очищення смуги відведення

  1. 1.     Відведення земель

Смугою відведення наз. смугу землі, призначену для розміщення ЗП, будівель та інших споруд та улаштувань (станції, технічні будівлі, снігозабори)

Відведення земель для постійного чи тимчасового використання проводиться відповідно до проектів залізниці, а також інструкції про норми та порядок відведення земель для залізниці.

Оформлення та відведення земель проводить замовник разом з проектною організацією.

Землевласника необхідно попередити про вилучення у нього відведених земель не менше ніж за 1 рік.

Ширина смуги відведення на перегонах встановлюється для насипів 19-20м, для виїмок 24-25м.

В місцях при проходженні цінних угідь ширина смуги відведення повинна бути ≥2м.

Для станцій роз’їздів і обгінних пунктів ширину смуги відведення призначають відповідно до проекту їх розвитку.

Відстань від вісі крайньої колії роз’їзду або іншого роздільного пункту до межі смуги відведення ≥10м.

На ділянках, які піддаються занесенню снігом не менше 50м (лісові насадження, снігозахисні забори).

 

  1. 2.     Очищення траси від лісу, чагарнику та каміння

 

Попередньо для виконання лісорубних робіт прибирають небезпечні дерева, які можуть самовільно впасти. На перегоні виконують суцільну вирубку лісу в межах смуги відведення.

Звалювання дерев виконують одним із способів:

  1. 1.     Разом з корінням
  2. 2.     Зпилювання дерев з послідуючим корчуванням пнів.

Звалювання дерев з корінням краще виконувати в теплий період року

d≤20 см кущорізами

d≤30 см тракторами

d≤40 см бульдозерами(коріння обрубують)

d≤90 см спилювання бензопилами

до складу робіт по очищенню траси від лісу відносять:

- звалювання або спилювання дерев;

- рубання суків;

- трельовка(переміщення) деревини до розділ очних площадок;

- вантажно-розвантажувальні операції;

- прибирання та спалювання залишків.

Звалювання дерев починають з прорубки траси та тракторного волока шириною 3-4м. Для цього по всій ширині волока прибирають підлісок, зрізають в рівень з землею або корчують пні, засипають ями, прибирають велике каміння та ін. Волок проходить по всій довжині починаючи від місця вирубки до складу розробки деревини. Розробочні майданчики мають довжину 40-50м і ширину8-12м.Прибирання сучків та порубочних залишків виконують спеціальні машини – корчувачі-збирачі.

  1. 3.     Корчування пнів

Пні викорчовуються на:

- ділянках розробки неглибоких виїмок(<0,5м), канав, траншей;

- в основі насипу висотою до 1м;

- в межах розташування резервів, кар’єрів та виїмок, грунти яких будуть використовувати для відсипки насипів;

- по трасі підземних магістральних трубопроводів.

Існує два способи корчування пнів: механізований і вибуховий.

Умови корчування пнів:

- при діаметрі пнів до 15см – кущорізами

- при діаметрі до 30 см  - корчувачі-збирачі, бульдозери, трактори

- при діам. від 30 до 40 см бульдозерами та корчувачами-збирачами зі спеціальним обладнанням

- при діам. Від 50 см і більше відбувається корчування вибуховим способом.

При діам. 30 см і більше кожен пень скорчується окремо. Ями, о залишаються після корчування засипаються. Корчування пнів відбувається після проведення робіт по валці лісу та вивезення деревини.

 

  1. 4.     Осушення районів буд-ва

Роботи по осушенню передбачають: улаштування мережі водовідвідних канав, дренажів та просік в засолених грунтах. Заходи по осушенню забезпечують стійкість та міцність земляного полотна, а також прискорюють процес буд-ва та його здешевлення.

 

5. Перенесення будівель та ЛЕП

Перенесення будівель та ЛЕП здійснюється за згодою та під керівництвом організацій, які розпоряджаються цими спорудами.

 

6. Будівництво автошляхів

Тимчасові автошляхи призначені для організації будівництва залізниць і розподіляються на:

- притрасові (прокладаюсь вздовж вісі земляного полотна; призначені для цілорічного підвезення будівельних вантажів)

- під’їздні (з’єднують об’єкти будівництва – майбутню залізницю з приоб’єктними  будівлями, базами, кар’єрами )

- землевозні(технологічні) – призначені для перевезення грунта з виїмки в насип або з кар’єра в насип.

Притрасові та під’їздні дороги повинні відповідати нормам 3-ї категорії автодоріг.  Такі шляхи розраховані на інтенсивність руху не менше 200 автомобілів за добу і не більше 1000. Ширина такої дороги 8-10м, керівний ухил 50‰(допускається 80‰), радіус кривих не менше 200м.

Землевозні шляхи по періоду експлуатації відносяться до коротко часових. На вологих ділянках автодороги відсипають із привозного грунта, а для зниження рівня грунтових вод улаштовують канави.

 

 

 

Last modified: Tuesday, 15 December 2020, 8:04 PM