Залізничне будівництво – найбільш важке серед інших видів капітального буд-ва. Воно здійснюється в різних кліматичних і інженерно-геологічних умовах, під відкритим небом, протягом року, з використанням мобільної техніки.

До залізничного буд-ва входять:

-         Побудова нових та з’єднувальних колій;

-         Спорудження других та третіх колій;

-         Електрифікація існуючих залізниць та залізниць що будуються;

-         Реконструкція та переобладнання окремих залізниць і об’єктів залізничного господарства.

Як правило роботи ведуться в умовах руху поїздів.

Отже, можна сказати, що будівництво залізниць – це складний комплекс різних по призначенню але взаємопов’язаних процесів.

Організація залізничного будівництва обґрунтовується на наступних принципах:

  1. Планування та економічність. Це основні принципи, які встановлюють об’єми і строки виконання будівельно-монтажних робіт та ресурси, які виділяються для цього(виконання робіт відповідно до місячних, квартальних та річних планів).
  2. Індустріалізація. Полягає в тому, що елементи споруд виготовляються на виробничих підприємствах(ланкозбиральна база) і доставляється в готовому вигляді до об’єкта буд-ва. Сприяє: підвищенню продуктивності праці, найкращому використанню машин та механізмів).
  3. Комплексна механізація. Це рівень розвитку засобів механізації при якому всі види будівельно-монтажних робіт виконуються  комплектами спеціальних машин і механізмів. Комплекти машин підбирають залежно від виду та об’єму роботи та виробничих умов.
  4. Автоматизація виробничих процесів. Це вища стадія розвитку комплексної механізації.
  5. Поточність. Це вища ступінь організації комплексних будівельних процесів. При комплексно-поточній організації будівельно-монтажних робіт роботи виконують спеціалізовані підрозділи, які забезпечені необхідними засобами механізації.
  6. Спеціалізація. Це підготовленість будівельної організації до виконання визначених видів робіт при наявності підготовлених робітників та засобів механізації(земляні, буропідривні, буд. штучних споруд, укладання колії)
  7. Круглогодичність. Це принцип при якому до мінімуму зводиться вплив сезонності на виконання будівельно-монтажних робіт. Реалізація цього принципу дозволяє значно підвищити темпи буд-ва.
  8. Попереднє проектування організації буд-ва і виробництва. Передбачає обов’язкову розробку проектів організації буд-ва і проектів виробництва робіт до початку буд-ва.

 

Розділ1 Основні положення з організації та проектування  залізничного будівництва

 

Тема 1.1 Загальні положення з організації буд-ва нової залізничної колії

 

1.1.1    Види залізничного буд-ва:

-         Буд-во нових залізниць;

-         Реконструкція діючих залізниць.

Буд-во нових залізниць необхідно для:

-         Освоєння нових районів, розвитку в них господарства;

-         Обходу великих перевантажених вузлів;

-         Розвантаження діючих залізниць.

Реконструкція діючих залізниць:

-         Будівництво других колій;

-         Електрифікація залізниць;

-         Переулаштування станцій;

-         Підсилення залізниць(ВБК);

-         Пом’якшення повздовжнього профілю.

 

1.1.2    Особливості залізничного будівництва:

  1. Протяжність(об’єми робіт розподіляються на значні відстані)
  2. Виконання робіт при забезпеченні повної безпеки руху
  3. Наявність бар’єрних місць(буд-во мостів, тунелів)
  4. Вплив геологічних умов(наявність боліт, сипучих пісків, засолених ґрунтів)
  5. Здача деяких об’єктів буд-ва ще до здачі всього об’єкта в цілому.

 

1.1.3    Комплекс робіт по спорудженню залізниць

Будівництво залізниць – це комплекс різних за призначенням, але взаємопов’язаних процесів, в результаті яких споруджуються залізничні колії та споруди, які необхідні для здійснення перевезень.

Весь процес буд-ва розподіляється на три етапи: підготовчий, основний і заключний періоди.

1.  До підготовчого періоду входять: відведення земель для тимчасового або постійного користування, зрізання чагарнику, рубання лісу, оформлення і закріплення смуги відведення.

 

 

2. Основний період:

- спорудження земляного полотна ЗП(зведення насипів, розробка виїмок), укріплення ЗП;

- спорудження штучних споруд (мостів, труб, тунелів, підпірних стін);

- укладання ВБК(виконуються роботи по підготовці земляного полотна до укладання колій, стрілочних переводів, перехрещень та ін.);

- улаштування зв’язку та СЦБ;

- зведення будівель виробничого та службового призначення (ДЕПО);

- забезпечення енергопостачання;

- побудова житлових та культурно-побутових приміщень.

В цей період готові ділянки залізниці здають в тимчасову експлуатацію для робочого руху поїздів.

 

3.  В заключний період ведуться роботи по підготовці залізниці в постійну експлуатацію.

 

1.1.4    Методи організації буд-ва

  1. Послідовний. При послідовному методі всі роботи по спорудженню залізниці виконуються послідовно на кожній ділянці

2. Паралельний. Передбачає ведення робіт одночасно на декількох ділянках (це скорочує термін буд-ва)

3.Поточний. При поточному методі однорідні види робіт(спорудження ШС, ЗП) виконуються спеціальними чи комплексними бригадами послідовно на кожній захватці

 

Поточний метод являється найбільш раціональним методом організації виробництва.

Захваткою наз. частина споруди, що зводиться, в межах якої протягом певного часу бригада робочих виконує один або декілька будівельних процесів(цикл робіт).

При розбитті споруди на захватки необхідно прагнути щоб всі роботи, що підлягають виконанню на захватці були приблизно однакові по трудомісткості, а розміри захватки забезпечували розстановку всіх робочих і використання засобів.

Last modified: Tuesday, 15 December 2020, 8:01 PM