Основи методики навчання рухливим іграм
Передмова
Гра здавна складає невід’ємну частину життя людини. Вона займає дозвілля, виховує, задовольняє потреби в спілкуванні, отриманні зовнішньої інформації, дає приємне фізичне навантаження. Проте умови життя і виховання, змінюючи наші звички і потреби, істотно впливають на характер ігор, яким віддається перевага. Ось чому від покоління до покоління ігри передаються у видозміненому вигляді, але не зникають і ніколи не зникнуть, як не може зникнути дитинство та юність, а одвічна потреба людини до пізнання і самоудосконалення.
Дорослі так само, як діти, люблять гру. По суті, всі уболівальники, що сидять на трибунах стадіонів або дивляться ігрові поєдинки по телевізору, є учасниками гри. Вони подумки знаходять способи вирішення нагальних завдань, не менше гравців вони схвильовані забитим голом або влучно кинутою у ціль бітою гравця в городки і т.д.
Люди середнього і похилого віку захоплюються грою на дворових майданчиках, в групах здоров'я, а також на відпочинку. Цей вид фізичної активності задовольняє природну потребу людини в ігровій діяльності, відновлює фізичні і духовні сили. Тому великою популярністю користуються не тільки змагання з рухливих ігор і естафет «Веселі старти», але і змагання спортивних сімей, що міцно ввійшли у життя.
Справедлива народна мудрість стверджує, що «Людина пізнається в біді, а дитина — в грі». В процесі ігрової діяльності яскраво проявляються індивідуальні особливості дітей і дорослих, оскільки розкріпачуються стримуючі центри, природніше проявляються емоції, психічні і фізичні зусилля. Зрозуміло, що так як людина в грі розкривається, вона є доступнішою для спостереження. Цей момент використовують тренери для виявлення спортивних талантів. У практиці відбору людей для великого спорту часто використовують спеціальні ігри-тести.
Спостереження за поведінкою дітей в грі корисні не тільки для тренерів, але і для дорослих, яким необхідно краще пізнати дитину: педагогам, вихователям, методистам.
Рухливі ігри зміцнюють здоров'я, виховують дітей і дорослих, сприяють гармонійному розвитку особистості.