ВСТУП

У Законі України «Про освіту» державних національних програмах «Освіта» та програмі «Фізичне виховання та здоров’я нації» визначено, що метою освіти є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, її інтелектуальних, творчих та фізичних здібностей.

Актуальність роботи полягає в тому, що за допомогою дослідження даної теми, критичного аналізу та порівняння з відомими вже підходами можливо в системі освіти виокремити рухливі ігри як один із чинників повноцінного розвитку та стабільного стану здоров’я, а також формування наскрізної лінії «Здоров’я і безпека» та формування ключових компетентностей.

Сучасний розвиток педагогічної науки в Україні характеризується пошуком та вдосконаленням шляхів формування особистості підростаючого покоління. У своїй праці «Серце віддаю дітям» - Сухомлинський наголошував, що у «грі розкривається перед дітьми світ, розкриваються творчі особливості».

Мета даної роботи – довести важливу роль рухливих ігор як одного із засобів фізичного виховання та формування досконалої людини.

Об’єктом нашого дослідження є функціональне застосування рухливих ігор у фізичному розвитку школярів.

Предмет дослідження – вплив рухливих ігор на процес фізичного виховання.

Реалізація мети передбачає розв’язання таких основних завдань:

-         проаналізувати психолого-педагогічну літературу;

-         висвітлити різні підходи науковців до визначення поняття «рухливі ігри»;

-         розглянути основні особливості розвитку рухливих ігор;

-         продемонструвати власну методику проведення рухливих ігор на уроках фізичного виховання.

Впровадження в навчально-виховний процес рухливих ігор має практичну значущість, так як сприяє створенню таких психолого-педагогічних умов, що забезпечують розвиток фізичних здібностей особистості, формують індивідуальний стиль поведінки. Пробуджують інтерес до здорового способу життя. Ігри мають освітнє, оздоровче та виховне значення в житті дитини, а також розвивають її творчість. Освітнє значення ігор різноманітне. Систематичне їх застосування розширює рухливі можливості дітей, забезпечує повноцінне засвоєння життєво важливих рухів, розвиває вміння аналізувати та приймати правильне рішення, що позитивно впливає на формування розумових процесів. Використовуючи рухливі ігри на уроках фізичного виховання можна переконатися, що учні краще аналізують, зіствляють та виділяють головне, уміло застосовуючи набуті навички на практиці.

У дослідженні нашої роботи були використані такі методи, як аналіз науково-методичної літератури, спостереження, описовий, порівняльний, синтез отриманої інформації та її узагальнення.