МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ОСНОВНИХ ТЕХНІЧНИХ ПРИЙОМІВ ГРИ В БАСКЕТБОЛ
ВСТУП
Баскетбол вже давно рахується одним з найбільш дієвих засобів фізичного виховання, який повинен, на наш погляд, однаково успішно використовуватись, як у роботі з учнями старших, так і початкових класів.
Суть цієї гри у тому, що гравці двох команд, які протидіють на майданчику зі спеціально обладнаними щитами, намагаються заволодіти м'ячем та закинути його у кошик суперника. У нападі партнери взаємодіють за допомогою передач та ведення м'яча, а у захисті використовують різноманітні засоби протидій.
Можливість одночасного вирішення оздоровчих та виховних завдань особливо важлива при використанні гри на заняттях з молодшими школярами та підлітками. Оздоровча цінність баскетболу виключно висока. Здійсню- ються вплив на функціональний стан центральної нервової системи, поширюються можливості і інших функціональних систем організму, і особливо - серцево-судинної. Під час гри виникають позитивні зміни в опорно-руховому апараті. Зміцнюється кісткова тканина, збільшується рухливість у суглобах та сила м'язів. Удосконалюється діяльність аналізаторів. Найбільші зміни відбуваються у руховому аналізаторі - набувається високий ступінь координації І точності рухів. У зоровому аналізаторі збільшується поле зору та поліпшується глибинний зір, у вестибулярному підвищується ступінь його стійкості.
Виховне значення баскетболу багатогранне: підтримання суворої ігрової дисципліни, чітке дотримання правил гри, необхідність підкоряти свої бажання на користь колективові. В умовах правильної організації і якісного суддівства ця гра стає виключно цінним засобом виховання школярів.
Комплексна програма з фізичної культури середньої загальноосвітньої школи не передбачає цілеспрямованої підготовки учнів початкових класів до баскетболу. Але ефективне навчання цієї гри багато у чому залежить від успішного оволодіння багатьма специфічними рухами вже в молодших класах. Як правило, в цей час діти легко набувають навиків природних рухів,
які можуть стати підготовчим етапом до наступного вивчення баскетболу та інших видів спорту.
Видання методичних рекомендацій зумовлено необхідністю узагальнити багаторічний досвід роботи з дітьми різних вікових груп, а також надати методичну допомогу студентам факультету фізичної культури, спорту та здоров’я, а також вчителям фізичної культури в організації навчального процесу і ознайомити з комплексом засобів та методів навчання в баскетболі.