Приготування та транспортування бетонної суміші

Приготування бетонної суміші

Залежно від конкретних організаційних умов та технологічних потреб бетонну суміш готують на автоматизова­них бетонних заводах, різних переставних і пересувних установках, в автобетонозмішувачах, які завантажені сухими віддозованими компо­нентами на бетонних заводах, а також в окремо поставлених бетонозмі­шувачах.

Транспортування бетонної суміші.

Транспортують бетонну суміш від бетонних заводів чи уста­новок до будівельного майданчика звичайно в автобетонозмішувачах, автобетоновозах, а в деяких випадках — у бункерах чи баддях, заванта­жених на кузови бортових автомобілів або самоскидів.

Автобетонозмішувачі — найбільш ефективні засоби транспорту­вання бетонних (насамперед легкобетонних) сумішей у міських умовах на значні відстані.

Автобетонозмішувачами транспортують готову бетонну суміш, част­ково замішану водою, та суху. В процесі перевезення готової бетонної суміші її періодично збуджують (кожні 30...40 хв), інтенсивно перемі­шуючи обертанням змішувального барабана 5...7 хв. Такий режим збуджування дає змогу максимально зберегти однорідність і легкоукладальність бетонної суміші та збільшити тривалість її транспортування в 1,5...2 рази.

Автобетоновози — це спеціальні автотранспортні засоби для пере­везення бетонної суміші. Ними можна постачати якісну бетонну суміш на відстань в 1,5 раза більшу, ніж автосамоскидами. Вони мають закритий, перекидний, краплеподібної форми кузов, що виключає попадання дощу, виплескування бетонної суміші, налипання бетону в кутах і зменшує розшаровування під час перевезення. Знач­ний кут нахилу (80°) при розвантаженні і наявність віброзбуджувача забезпечує швидке, без витрат ручної праці, розвантаження.

Використання автосамоскидів для перевезення бетонної суміші має суттєві недоліки: їхні кузови мало пристосовані для цього, і при транс­портуванні в них бетонна суміш розшаровується; влітку вона втрачає вологу, взимку охолоджується; до 1...2 % цементного молока і суміші може втрачатися через щілини заднього борту та виплескуватись. При розвантаженні виникає потреба вручну відчищати кузов. Конструкцію кузова дещо поліпшують нарощенням бортів металевими листами та ущільненням заднього борту гумою.

У контейнерах чи баддях, установлених на бортових автомобілях чи спеціальних автобаддьовозах, транспортують бетонну суміш на не­значні відстані, подаючи її в конструкцію кранами.

Подавання бетонної суміші. При бетонуванні різноманітних назем­них та підземних конструкцій з інтенсивністю робіт до 20 м3 на добу бе­тонну суміш транспортують у баддях місткістю 0,5...З м3  і подають кранами.

Баддя — це зварна металева конструкція, яка має корпус, каркас, зас­лінку, важіль.

Стрічкові пересувні конвеєри доцільно застосовувати для подаван­ня бетонної суміші у невеликі (площею 5...8 м2) монолітні конструкції. Конвеєри мають довжину 6...15 мі ширину стріч­ки 400...500 мм і можуть подавати бетонну суміш на висоту 1,5...4 м.

Під час використання пересувних стрічкових конвеєрів можна досягти значної продуктивності подавання бетонної суміші (до ЗО м3/добу), але вони не забезпечують розподіл бетонної суміші в конструкції, яку бето­нують. Тому в процесі бетонування слід переставляти конвеєр, а це викликає перерви при бетонуванні, підвищує трудомісткість та подовжує терміни робіт.