Глосарій
Спеціальні | А | Б | В | Г | Ґ | Д | Е | Є | Ж | З | И | І | Ї | Й | К | Л | М | Н | О | П | Р | С | Т | У | Ф | Х | Ц | Ч | Ш | Щ | Ь | Ю | Я | Все
А |
---|
Аеробна витривалістьздатність тривало виконувати роботу середньої потужності і протистояти стомленню. | |
Амплітудаце розмах руху, її величина визначається в кутових градусах (наприклад, піднімання ноги вперед чи назад на певну висоту), лінійних мірах (наприклад, довжина кроку 75 см) або за домовленістю (наприклад, напівприсідання). | |
В |
---|
Визначальна ланка технікинайважливіша частина основного механізму кожного руху. Наприклад, для стрибків у довжину з місця це буде відштовхування обома ногами з одночасним махом рук вперед-угору. | |
Втоматимчасове зниження працездатності організму або органу внаслідок інтенсивної або тривалої роботи, яке виявляється в зниженні кількісних і якісних показників роботи і погіршенні координації робочих функцій. Втома проявляється як: відчуття знесилення, коли людина відчуває, що не в змозі належним чином продовжувати роботу; послаблення і відволікання уваги, зниження здатності концентрувати увагу; погіршення запам’ятовування інформації; сповільнення процесів мислення, втрата глибини і критичності мислення; зниження інтересу до роботи; підвищена дратівливість; сонливість; негативні реакції з боку серцево-судинної системи: підвищення рівня артеріального тиску та частоти пульсу. | |
Г |
---|
Гігієна фізичного виховання та спортуце наука про вплив різноманітних факторів, пов'язаних із заняттям фізичною культурою і спортом, на здоров'я людини, яка ними займається: умов зовнішнього середовища, в яких триває заняття фізичними вправами; організації та змісту занять фізичними вправами; обсягу й інтенсивності фізичних навантажень у процесі занять фізичними вправами; характеристик харчування; технологічного забезпечення й екіпування спортсменів. | |
Гігієнічні фактори(режим занять, відпочинку, їжі, гігієна одягу, фізкультурного обладнання та ін.) є своєрідним засобом фізичного виховання. | |
Гнучкістьце здатність виконувати рухи з найбільшою амплітудою. Таким чином, гнучкість характеризує ступінь рухливості у різних ланках опорно-рухового апарата людини. Вона залежить від форми та будови суглобів, еластичності м'язів та зв'язок, а також від функціонального стану центральної нервової системи та рухового апарата. При цьому найбільше значення має зміна процесу напруження процесом розслаблення тих м'язових груп, які підлягають розтягуванню. | |
Граодин з найпоширеніших засобів фізичного виховання. Розрізняють рухливі та спортивні ігри. | |
Д |
---|
Деталі технікиїї другорядні елементи, які не порушують основного механізму руху. Індивідуальність техніки фізичної вправи у кожної дитини виявляється в різному виконанні окремих деталей техніки. Це залежить від індивідуальних морфологічних та функціональних її особливостей та умов, в яких ця вправа виконується. | |