Глосарій
Special | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | ALL
Р |
---|
Реакція виборуце здатність людини якнайшвидше і точніше добирати адекватні відповіді на різноманітні подразники в умовах дефіциту часу та простору. | |
Розвиток фізичних якостейце процес цілеспрямованого впливу фізичними вправами на комплекс природних властивостей організму, що забезпечують активну рухову діяльність. | |
Росто-вагові характеристики і пропорції тіла | |
Рухливі ігрице активна рухлива діяльність, для якої характерні творчі рухливі дії, мотивовані її сюжетом. Ці дії частково обмежуються правилами, спрямованими на подолання різних труднощів. Зміст рухливої гри складає її сюжет (тема, ціль, завдання), правила і рухливі дії. Види ігор: дитячі ігри (сприяють вивченню світу, розвитку особистості та уяви, усвідомленню дорослих ролей, виробленню навичок і встановленню спілкування між однолітками), салонні ігри (вікторини або шаради, буріме тощо; у салонні ігри грають здебільшого дорослі на вечоринках з метою весело провести час), симуляції ( створюється певна умовна ситуація з метою тренування, наприклад військові маневри), спортивні ігри ( мають добре встановлені правила, зафіксовані в документах відповідних міжнародних або національних федерацій, що ними опікуються, діляться на індивідуальні й командні), логічні ігри ( головоломки, кросворди, судоку тощо), настільні ігри (зазвичай це антагоністичні ігри зі складною стратегією : шахи, шашки, нарди, ґо тощо.), електронні (ігри із застосуванням електронних пристроїв), рольові ігри ( гравці діють у певному, заданому правилами, уявному світі, беручи на себе певні вигадані ролі). | |
Рухова діяце переміщення тіла дитини (тулуба, рук, ніг, голови) в часі і просторі, яке забезпечує виконання поставленого завдання. Кожна така дія має певний напрям, амплітуду, швидкість, силу, послідовність рухів, що відповідає вирішуваному завданню. | |
Рухова діяльністьпоєднання декількох специфічних рухових дій. | |
Рухова підготовленістьзумовлює рівень розвитку рухових умінь та навичок, фізичних якостей, що задовольняють вимоги спортивної класифікації (для спортсменів), шкільної програми з фізичної культури (для учнів шкіл). Для дітей дошкільного віку розроблені нормативні показники з усіх основних видів фізичних вправ та вимог щодо якості їх виконання, які визначені програмою виховання для дитячих садків. | |
Рухова реакціяздатність людини відповідати окремими рухами або руховими діями на різноманітні подразники. | |