Питання до обговорення
Запитання для обговорення
1. Дайте визначення понять "інновація", "нововведення" та розкрийте суть і зміст цих понять.
2. Визначте поняття "інновація" за И. Шумпете^ ром і назвіть основні положення його теорії.
3. Назвіть основні положення П. Драккера про інноваційний процес.
4. Назвіть основні класифікації інновацій. Охарактеризуйте їх.
5. Охарактеризуйте інноваційну стратегію і назвіть, у чому полягає її сутність.
6. Вкажіть основні положення інноваційної стратегії.
7. Перерахуйте основні типові реакції людей на нововведення. Охарактеризуйте їх.
8. На чому базується мотивація прийняття ново введення й активна участь в його реалізації?
9. Вкажіть особливості пасивного прийняття нововведень і чим ця реакція визначається.
10. На якій мотивації базується реакція пасивного неприйняття нововведень?
11. Охарактеризуйте активне неприйняття ново введень і вкажіть головні мотиви, що це спонукають.
12. Назвіть чинники, від яких залежить позитивне чи негативне ставлення до нововведень.
13. Назвіть і охарактеризуйте психологічні бар'єри під час впровадження нововведень.
14. Визначте поняття "організаційно-психологічні бар'єри", вкажіть їхні різновиди, охарактеризуйте особливості виникнення.
15. Охарактеризуйте соціально-психологічні бар'єри. Вкажіть їхні різновиди та поясніть специфіку виникнення.
16. Опишіть особливості виникнення когнітивно-психологічних бар'єрів. Дайте загальну характеристику.
17. Охарактеризуйте психомоторні бар'єри під час впровадження нововведень.
18. Назвіть і охарактеризуйте головні передумови позитивного ставлення до нововведень.
19. Назвіть головні діагностичні методи, які потрібно застосовувати під час нововведень. Класифікуйте їх та охарактеризуйте.
20. Опишіть, які ви знаєте розвивальні методи формування психологічної готовності до нововведень. Охарактеризуйте їх.